Quick jump to page content
Main Navigation
Main Content
Sidebar
Language
English
Język Polski
Register
Login
Roczniki Pedagogiczne
Search
Toggle navigation
Archives
Announcements
Home
Archives
Vol 4 No 1 (2012)
Published:
2012-06-19
Full Issue
Imprint (Język Polski)
Spis treści / Table of Contents (Język Polski)
Articles
Act as a Principle Orginising Understanding of the Category of Subject and Subjectivity in Pedagogy
Lucyna Dziaczkowska
5-19
pdf (Język Polski)
Hope as a Habit of the Will. About Awaking and Upbringing of the Hope
Jarosław Horowski
21-36
pdf (Język Polski)
The Dynamics of Love and its Truthfulness on the Basis of the Ethical and Metaphysical Personalism. Pedagogical Implications
Małgorzata Wałejko
37-60
pdf (Język Polski)
Creative Activity – Beyond Limits of Disability
Anna Szudra-Barszcz
61-85
pdf (Język Polski)
The Values Preferred by Gymnasium Students. A Theoretical and Empirical Study
Bożena Matyjas
87-107
pdf (Język Polski)
Activity of the University of the Third Age in the Aspect of the Mobilization of Seniors
Agnieszka Regulska
109-127
pdf (Język Polski)
Reports
Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Pedagogiczna wielowymiarowość rozwoju”, Lublin, 4-6 kwietnia 2011 r.
Anna Lendzion
139-155
pdf (Język Polski)
Reviews
Zawód: nauczyciel - trudności i perspektywy, red. Katarzyna Stepien, Lublin: Instytut Edukacji Narodowej Fundacja Service Veritati 2010
Alicja Janiak
129-130
pdf (Język Polski)
Beata Marta Parysiewicz, Wychowanie do miłości. Studium z duszpasterstwa rodzin, Lublin: Wydawnictwo KUL 2010
Magdalena Parzyszek
131-132
pdf (Język Polski)
Ks. Józef Stala, W kierunku integralnej edukacji religijnej w rodzinie. Próba refleksji nad nauczaniem Jana Pawła II w kontekście polskich uwarunkowali, Tarnów: Wydawnictwo Polihymnia 2010
Tereza Andruszczyszyna
132-133
pdf (Język Polski)
Wczoraj, dziś i jutro pedagogiki uniwersyteckiej w świetle twórczości Stefana Kunowskiego, red. Katarzyna Braun, Małgorzata Łobacz, Alina Rynio, Lublin: Wydawnictwo KUL 2010
Małgorzata Kowalik
134-138
pdf (Język Polski)