Axiological Space of Teaching Mathematical and Environmental Subjects in the New Core Curriculum for the IV-VIII Classes of Elementary School

Main Article Content

Krystyna Chałas

Abstract

Structural reform, which started in 2016, involves the creation of Core Curriculum. It is an important documents, which states how the vision of the school and didactic processes will look like. Structure of the core curriculum contains: main aims, school tasks, aims of education – general requirements for every subjects and their teaching content in the form of specific requirements. So the question arises: What kind of values are in the axiological space of teaching mathematical and educational subjects? The answer to this question will allow to look for the way for the axiological education and upbringing towards values in the process of a lesson.

Article Details

Section
Articles

References

Chałas K., Programowe szanse realizacji idei nowego humanizmu w reformującej się szkole, w: J. Gajda (red.), O nowy humanizm w edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS 2000.
Chałas K., Fidelus A., Kobylińska, Z., Aksjologiczny zarys podstawy programowej dla szkoły podstawowej w ramach reformy edukacji 2016-2017, w: Aksjologia społeczno-polityczna, red. Z. Kobylińska, M. Melnyk, H. Skorowski, Olsztyn−Warszawa: Międzynarodowe Centrum Dialogu Międzykulturowego i Międzyreligijnego. UKSW 2016, s. 154-185.
Piwowarski W. (red), Słownik katolickiej nauki społecznej, Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX 1993.
Podstawa Programowa Kształcenia Ogólnego. Załącznik nr 2, s. 1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r.