Digital Cards – Creative Activity in Whole Tens

Main Article Content

Ronit Bassan-Cincinatus
Dorit Patkin

Abstrakt

Karty cyfrowe – twórcza aktywność w całych dziesiątkach


Niektórzy ludzie rozwiązują to samo zadanie na różne „indywidualne” sposoby. Działanie „Aktywność twórcza w całych dziesiątkach” angażuje się w ukierunkowane zadanie eksploracji dodania dwóch liczb, których suma wynosi w całości dziesiątki. Obejmuje: tabelę mnożenia, tabelę setek i tabelę tysięcy. Systematyczne zapisywanie ćwiczeń, liczb, których suma jest w całych dziesiątkach, a rozwiązanie na różne sposoby. Zadania przeznaczone dla 1-szych równiarków i oparte na zasadzie używania „cyfrowych kart”, na których oznaczono cyfry 0 – 9, koncentrują się na dodanych liczbach za pomocą cyfrowych kart, tworzą dwie liczby tak, że ich suma jest w całych dziesiątkach. Wkład: wykonanie „skutecznych” ustnych obliczeń, oszacowań i przybliżeń, uzyskanie poczucia rzędu wielkości i miejsca w systemie liczb, badanie różnych metod rozwiązania, dekomponowanie liczby na komponenty i łączenie liczb, wyciąganie wniosków i zwiększanie wglądów matematycznych.

Article Details

Dział
Artykuły

Bibliografia

Bassan-Cincinatus, R., & Patkin, D. (Eds.) (2018). Creative activity in whole tens. In International Scientific Conference. Lublin, Poland.
Beghetto, R.A. (2006). Creative justice? The relationship between prospective teachers prior schooling experiences and perceived importance of promoting students creativity. The Journal of Creative Behavior, 40(3),149-162.
Levav-Waynberg, A., & Leikin, R. (2012 .(Using multiple solution tasks for the evaluation of students` problem solving performance in geometry. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education,12(4),313-333.
Ministry of Education. (2006). Mathematics curriculum for the 1st-6th grades in all the sectors. Jerusalem: Curricula Department, Ministry of Education, Culture and Sport. [Hebrew].
Patkin, D., & Bassan-Cincinatus, R. (2014). The magic of “whole tens”. Learning and Teaching Mathematics, Journal of AMESA, 17, 27-31.