Trudności wychowawcze w edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli

Main Article Content

Beata Komorowska

Abstrakt

Artykuł przedstawia zjawisko trudności wychowawczych w edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli. Zostały w nim zawarte wyniki badań empirycznych uwzględniające rozmiar zjawiska, jego przejawy, przyczyny, a także działania profilaktyczne podejmowane przez szkoły w tym zakresie.

Article Details

Dział
Artykuły

Bibliografia

Grzywa-Bilikiewicz A.: Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci, w: Dziecko w świecie współczesnym, red. B. Muchacka, K. Kraszewski, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls 2008.
Jundziłł I.: Trudności wychowawcze w rodzinie, Warszawa: Nasza Księgarnia 1989, s. 157.
Komorowska B.: Aksjologiczne uwarunkowania trudności wychowawczych, w: Edukacja jutra – Education of tommorow – Bildung von Morgen. XIV Tatrzańskie Seminarium Naukowe, t. I, red. K. Denek, T. Koszczyc, W. Wiesner, Wrocław: Wrocławskie Towarzystwo Naukowe 2008.
Kuncewicz D.: Rozwiązywanie sytuacji trudnych w szkole – ujęcie systemowe, w: Psychologiczne aspekty trudności w wychowaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i zachowania, red. K. Kaleta, J. Mróz, Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 2010.
Łobocki M.: Trudności wychowawcze w szkole. Zapobieganie i przeciwdziałanie, Warszawa: WSiP 1989.
Michałowski S.: Trudności wychowawcze w pracy z młodzieżą dorastającą i ich uwarunkowania środowiskowe, Bielsko-Biała: IKN ODN 1985.