Floating on the Dead Sea: Constructing Knowledge in a Cross-Cultural Project

Main Article Content

Lynn W. Zimmerman
Yehuda Peled

Abstrakt

Unoszenie się na Morzu Martwym: konstruowanie wiedzy w projekcie międzykulturowym


Artykuł analizuje doświadczenie komunikacji międzykulturowej, w którą byli zaangażowani uczniowie piątej klasy szkoły podstawowej w Stanach Zjednoczonych i w Izraelu w ciągu jednego roku szkolnego. Tekst prezentuje perspektywę doświadczeń i spostrzeżeń uczniów amerykańskich. Mimo że amerykański nauczyciel próbował stworzyć szansę szerokiego doświadczenia innej kultury dla uczniów, projekt zakończył się niepowodzeniem w realizacji komunikacji międzykulturowej promującej tolerancję. Artykuł analizuje sposób patrzenia nauczyciela i uczniów na inną kulturę, w celu określenia, czego amerykańscy studenci nauczyli się poprzez to doświadczenie, oraz próby udzielenia odpowiedzi na pytanie o to, jak stworzyć więcej możliwości interakcji, aby ułatwić uczniom naukę głębszego zrozumienia innej kultury.

Article Details

Dział
Artykuły

Bibliografia

Banks J., Teaching strategies for ethnic studies, Boston: Allyn-Bacon 2008.
Banks J., Banks C., Multicultural education: Issues and perspectives, Hoboken, NJ: Wiley 2007.
BBC, World class project twinning guide, 2005. http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/communicate/worldclass/pdfs/wctwins.pdf [retrieved 1.12.2007]
Bennett C., Comprehensive multicultural education: Theory and practice, Boston: Allyn-Bacon 2010.
Bruch P., Jehangir R., Jacobs W., Ghere D., Enabling access: Toward multicultural developmental curriculum, “Journal of Developmental Education” 2004, No. 27, p. 12-14, 16-19, 41.
Bruner J., The culture of education, Cambridge: MA: Harvard University Press 1996.
Charron N., I learned that there’s a state called Victoria and he has six blue- tongued lizards!, 2007. http://www.in2books.com/downloads/Reading_Teacher_ article_2.pdf [retrieved 10.07.2008].
DeRosa P., Johnson U., The lOCs: A model of diversity awareness and social change, 2003. http://www.lesley.edu/academic_centers/peace/content/ 10cs.pdf
Duffy T., Cunningham D., Constructivism: Implications for the design and delivery of instruction, in: The Handbook of Research for Educational Communications and Technology, 2001. http://www.aect.org/intranet/publications/ edtech/07/index.html [retrieved 10.07.2008].
Fosnot C.T., Enquiring teachers enquiring learners, a constructivist approach to teaching, New York: Teacher’s College Press 1989.
Glasersfeld von E., An introduction to radical constructivism, in: The Invented Reality, ed. P. Watzlawick, New York: Norton 1984, pp. 17-40.
Glasersfeld von E., Cognition, construction of knowledge, and teaching, “Synthese” 1989, No. 80, p. 121-140.
Gollnick D.M., Chinn P.C., Multicultural education in a pluralistic society, Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall 2008.
Grant C., Gomez M.L., Campus and Classroom: making schooling multicultural, Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall 2001.
Hernandez H., Multicultural education: A teacher’s guide to linking context, process, and content, Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall 2001.
Jewish Agency for Israel, Partnership 2000 (P2K) and the Jewish Agency for Israel, 2005. http://www.westerngalilee.org.il/JewishAgency/English/Israel/Partnerships/ Regions/WestemGalilee/About+Us [retrieved 3.05.2007].
Kagan L., Kagan S., Cooperative learning: Course workbook, San Clemente: Kagan Cooperative Learning 2000.
Nieto S., Affirming diversity: The sociopolitical context of multicultural education, New York: Allyn-Bacon 2011.
Rorty R., Objectivity, relativism, and truth: philosophical papers, vol. I, Cambridge: MA: Cambridge University Press 1991.
Sleeter C., Grant C., Making choices for multicultural education: Five approaches to race, class, and gender, Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall 2009.
Solomon R. P., Levine-Rasky C., Teaching for equity and diversity: Research to practice, Toronto: Canadian Scholars’ Press 2003.
Strommen E., Technology and the future of classroom learning, Children’s Television Workshop Bruce Lincoln, Bank Street College of Education 1991. http://web.archive.org/web/20010617134028/www. ic.polyu.edu.hk/posh97/Studen t/Learn/Learning_theories.html [retrieved 10.07.2008],
Tiedt P., Tiedt I., Multicultural teaching: A handbook of activities, information, and resources, Boston 2005.
Vygotsky L., Thought and language, Cambridge: MA: MIT Press 1962.
Vygotsky L., Mind in society, Cambridge: MA: Harvard University Press 1978.
Zimmerman L.W., Teacher perceptions of multicultural education in the United States, “Mountain Rise” 2006 [online], No. 3 (2).
Zimmerman L.W., Peled Y., International Twinning as an Enrichment Project, “Academic Exchange Quarterly” 2009, No. 13 (1), p. 951-956.