Praca nauczyciela szkoły średniej w czasie pandemii
Main Article Content
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie trudności w pracy nauczycieli szkół średnich w czasie pandemii, którzy musieli przeorganizować sposób funkcjonowania i przenieść zajęcia do wirtualnych przestrzeni. Analizie zostały poddane publikowane w różnych źródłach wyniki badań oraz wyniki badań własnych.
Article Details
Numer
Dział
Artykuły
Bibliografia
Gajderowicz, T., Jakubowski, M. (2020). Cyfrowe wyzwania stojące przed polską edukacją, Warszawa: Polski Instytut Ekonomiczny.
Grzenia, J. (2006). Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa: PWN.
Juszczyk, S. (2002). Edukacja na odległość, kodyfikacja reguł i procesów. Toruń: Adam Marszałek.
Głos Nauczycielski (2021). https://glos.pl/badanie-44-proc-respondentow-uwaza-ze-szkola-jest-dobrze-przygotowana-do-prowadzenia-zdalnego-nauczania (dostęp: 06.12.2021).
Ptaszek, G., Stunża, G.D., Pyżalski, J., Dębski, M., Bigaj, M. (2020). Edukacja zdalna: co się stało z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Rzecznik Praw Obywatelskich (2020). Czy będzie „szkoła hybrydowa”? Rzecznik pyta MEN o przygotowania do nowego roku szkolnego, https://www.rpo.gov.pl/pl/content/czy-bedzie-szkola-hybrydowa-rpo-pyta-men-o-nowy-rok-szkolny (dostęp: 16.01.2022).
Sewastianowicz, M. (2020). Jeśli będzie zdalne nauczanie, to kwestia ocen nadal otwarta. https://www.prawo.pl/oswiata/ocenianie-zdalnego-nauczania-w-roku-szkolnym-20202021, 502640.html (dostęp: 17.01.2022).
Sobiesiak-Penszko, P., Pazderski, F. (2020). Dyrektorzy do zadań specjalnych – prezentacja wyników badania, Warszawa: Fundacja Orange.
Szpunar, O. (2020). Praca nauczycieli w czasie pandemii: siedem dni w tygodniu, 1238 maili do uczniów. Gazeta Wyborcza, 8.05.2020.
Grzenia, J. (2006). Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa: PWN.
Juszczyk, S. (2002). Edukacja na odległość, kodyfikacja reguł i procesów. Toruń: Adam Marszałek.
Głos Nauczycielski (2021). https://glos.pl/badanie-44-proc-respondentow-uwaza-ze-szkola-jest-dobrze-przygotowana-do-prowadzenia-zdalnego-nauczania (dostęp: 06.12.2021).
Ptaszek, G., Stunża, G.D., Pyżalski, J., Dębski, M., Bigaj, M. (2020). Edukacja zdalna: co się stało z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Rzecznik Praw Obywatelskich (2020). Czy będzie „szkoła hybrydowa”? Rzecznik pyta MEN o przygotowania do nowego roku szkolnego, https://www.rpo.gov.pl/pl/content/czy-bedzie-szkola-hybrydowa-rpo-pyta-men-o-nowy-rok-szkolny (dostęp: 16.01.2022).
Sewastianowicz, M. (2020). Jeśli będzie zdalne nauczanie, to kwestia ocen nadal otwarta. https://www.prawo.pl/oswiata/ocenianie-zdalnego-nauczania-w-roku-szkolnym-20202021, 502640.html (dostęp: 17.01.2022).
Sobiesiak-Penszko, P., Pazderski, F. (2020). Dyrektorzy do zadań specjalnych – prezentacja wyników badania, Warszawa: Fundacja Orange.
Szpunar, O. (2020). Praca nauczycieli w czasie pandemii: siedem dni w tygodniu, 1238 maili do uczniów. Gazeta Wyborcza, 8.05.2020.