Rozważania o znaczeniu doskonalenia zawodowego nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

Main Article Content

Iwona Błaszczak

Abstrakt

Kształcenie ustawiczne nauczycieli, jak sama nazwa wskazuje, oznacza, że proces uczenia się trwa całe życie, od narodzin aż do kresu jego istnienia. Jest to zjawisko dynamiczne, nieprzerwane i konieczne. Istotą kształcenia ustawicznego jest oddziaływanie na rozwój człowieka na każdym etapie jego życia w sposób najbardziej optymalny, umożliwiający mu zajęcie właściwego miejsca w stale zmieniającej się rzeczywistości. Artykuł jest próbą udzielenia odpowiedzi na pytanie, czy podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wpływa pozytywnie na ich postawy i tym samym zwiększa ich satysfakcję z pracy, oraz weryfikacją hipotezy, że podnoszenie kwalifikacji zawodowych ma pozytywny wpływ na postawy nauczycieli, przez co wzrasta ich zaangażowanie i satysfakcja z pracy.

Article Details

Dział
Artykuły

Bibliografia

Armstrong, M. (2000). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC.
Janowska, Z. (2001). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Wyzwanie XX wieku. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Jankowski, D., Przyszczypkowski, K., Skrzypczak, J. (1996). Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Griffin, R.G. (2010). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Knowles, M.S., Holton, E.F. III, Swanson, R.A. (2009). Edukacja dorosłych. Warszawa: PWN.
Król, H., Ludwiczyński, A. (red.) (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
McKenna, E., Beech, N. (1999). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: Wydawnictwo Gebethner i Spółka.
Osmelak, J. (1999). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Ośrodku Postępu Organizacyjnego.
Pocztowski, A. (2008). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Suchy, S. (2010). Edukacja dorosłych pracowników i bezrobotnych. Warszawa: Difin.
Szkutnicki, P. (2001). Przekonać załogę do zmian. Personel i zarządzanie, 15/16, 6.
Turos, L. (2004). Andragogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Wiatrowski, Z. (2005). Podstawy pedagogiki pracy. Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego.