Potencjał cyberprzestrzeni dla rozwoju zdolności do twórczości osoby w ocenie studentów pedagogiki

Main Article Content

Anna Badora

Abstrakt

Celem przedstawionego artykułu jest określenie punktów potencjału cyberprzestrzeni o charakterze progresywnym dla rozwoju zdolności do twórczości osoby w ocenie studentów pedagogiki. Przyjęty cel konstytuuje podział niniejszego artykułu na trzy podrozdziały. W pierwszym wyjaśnieniu poddano termin „zdolność do twórczości osoby”. Cześć druga zawiera analizę teoretyczną, dotyczącą cyberprzestrzeni jako swoistego potencjału dla rozwijania zdolności do twórczości. Z kolei w ostatnim podrozdziale zawarto interpretację danych uzyskanych ze swobodnych wypowiedzi studentów pedagogiki, dotyczących poruszanego problemu.

Article Details

Dział
Artykuły
Biogram autora

Anna Badora, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych

Dr Anna Badora – Katedra Dydaktyki i Edukacji Szkolnej, Instytut Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Lublin

Bibliografia

Andrzejewska, A. (2009). Świat wirtualny kreatorem rzeczywistości dziecka. W: J. Bednarek, A. Andrzejewska (red.), Cyberświat możliwości i zagrożenia. Warszawa: Żak.
Bednarek, J. (2014). Społeczne kompetencje medialno-informacyjne w kontekście bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i świata wirtualnego. W: J. Bednarek (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego. Warszawa: Difin.
Cudowska, A. (2004). Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji. Białystok: Stowarzyszenie Trans-Humana.
Gajda, J. (2007). Media w edukacji. Kraków: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP.
Góralski, A. (2003). Teoria twórczości. Eseje filozoficzne i pedagogiczne. Warszawa: Akademia Pedagogiki Specjalnej.
Kandzia, J. (2015). Innowacyjne postawy podmiotów procesu kształcenia matematycznego w cyberprzestrzeni. W: Bednarek, A. Andrzejewska (red.), Cyberprzestrzeń, człowiek, edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej. Karków: Impuls.
Lazarewicz, N. (2011). Twórczość jako jedność możliwego i koniecznego. W: J. Łaszczyk (red.), Filozofia i pedagogika twórczości – główne problemy, zasadnicze rozstrzygnięcia. Warszawa: Uniwersitas Rediviva.
Maj, B. (2007). Internet jako medium edukacyjne – szanse oraz zagrożenia. W: M. Sokołowski (red.), Oblicza internetu. Architektura komunikacyjna sieci. Elbląg: Opus.
Otto, W. (2009). Krótkie formy filmowe w internecie. W: M. Jeziński (red.), Nowe media a media tradycyjne. Toruń: Adam Marszałek.
Pietrasiński, Z. (1969). Myślenie twórcze. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.
Popek, S. (2015). W kręgu aktywności twórczej. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Roguska, A. (2012). Media globalne – media lokalne. Zagadnienia z obszaru pedagogiki medialnej i edukacji regionalnej. Kraków: Impuls.
Rudniański, J. (1981). Homo cogitans. O myśleniu twórczym i kryteriach wartości. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Schulz, R. (1990). Twórczość społeczne aspekty zjawiska. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Sowa, W. (2008). Rola internetu w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych w ocenie maturzystów. W: B. Szmigielska (red.), Całe życie w sieci. Kraków: Wydawnictwo UJ.
Stanisławowski, L. (2013). Reakcja na piękno wśród młodzieży gimnazjalnej. W: A. Żukowska (red.), Edukacyjny i terapeutyczny aspekt sztuki. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Szmidt, K. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: Wydawnictwo Psychologiczne.
Szmigielska, B. (2009). Internet jako środowisko edukacyjne. W: B. Szmigielska (red.), Psychologiczne konteksty internetu. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Tomisia, K. (2008). Edukacja moralna młodzieży w przestrzeni internetu. W: B. Szmigielska (red.), Całe życie w sieci. Kraków: Wydawnictwo UJ.