Potencjał cyberprzestrzeni dla rozwoju zdolności do twórczości osoby w ocenie studentów pedagogiki
Main Article Content
Abstrakt
Celem przedstawionego artykułu jest określenie punktów potencjału cyberprzestrzeni o charakterze progresywnym dla rozwoju zdolności do twórczości osoby w ocenie studentów pedagogiki. Przyjęty cel konstytuuje podział niniejszego artykułu na trzy podrozdziały. W pierwszym wyjaśnieniu poddano termin „zdolność do twórczości osoby”. Cześć druga zawiera analizę teoretyczną, dotyczącą cyberprzestrzeni jako swoistego potencjału dla rozwijania zdolności do twórczości. Z kolei w ostatnim podrozdziale zawarto interpretację danych uzyskanych ze swobodnych wypowiedzi studentów pedagogiki, dotyczących poruszanego problemu.
Article Details
Numer
Dział
Artykuły
Bibliografia
Andrzejewska, A. (2009). Świat wirtualny kreatorem rzeczywistości dziecka. W: J. Bednarek, A. Andrzejewska (red.), Cyberświat możliwości i zagrożenia. Warszawa: Żak.
Bednarek, J. (2014). Społeczne kompetencje medialno-informacyjne w kontekście bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i świata wirtualnego. W: J. Bednarek (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego. Warszawa: Difin.
Cudowska, A. (2004). Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji. Białystok: Stowarzyszenie Trans-Humana.
Gajda, J. (2007). Media w edukacji. Kraków: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP.
Góralski, A. (2003). Teoria twórczości. Eseje filozoficzne i pedagogiczne. Warszawa: Akademia Pedagogiki Specjalnej.
Kandzia, J. (2015). Innowacyjne postawy podmiotów procesu kształcenia matematycznego w cyberprzestrzeni. W: Bednarek, A. Andrzejewska (red.), Cyberprzestrzeń, człowiek, edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej. Karków: Impuls.
Lazarewicz, N. (2011). Twórczość jako jedność możliwego i koniecznego. W: J. Łaszczyk (red.), Filozofia i pedagogika twórczości – główne problemy, zasadnicze rozstrzygnięcia. Warszawa: Uniwersitas Rediviva.
Maj, B. (2007). Internet jako medium edukacyjne – szanse oraz zagrożenia. W: M. Sokołowski (red.), Oblicza internetu. Architektura komunikacyjna sieci. Elbląg: Opus.
Otto, W. (2009). Krótkie formy filmowe w internecie. W: M. Jeziński (red.), Nowe media a media tradycyjne. Toruń: Adam Marszałek.
Pietrasiński, Z. (1969). Myślenie twórcze. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.
Popek, S. (2015). W kręgu aktywności twórczej. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Roguska, A. (2012). Media globalne – media lokalne. Zagadnienia z obszaru pedagogiki medialnej i edukacji regionalnej. Kraków: Impuls.
Rudniański, J. (1981). Homo cogitans. O myśleniu twórczym i kryteriach wartości. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Schulz, R. (1990). Twórczość społeczne aspekty zjawiska. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Sowa, W. (2008). Rola internetu w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych w ocenie maturzystów. W: B. Szmigielska (red.), Całe życie w sieci. Kraków: Wydawnictwo UJ.
Stanisławowski, L. (2013). Reakcja na piękno wśród młodzieży gimnazjalnej. W: A. Żukowska (red.), Edukacyjny i terapeutyczny aspekt sztuki. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Szmidt, K. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: Wydawnictwo Psychologiczne.
Szmigielska, B. (2009). Internet jako środowisko edukacyjne. W: B. Szmigielska (red.), Psychologiczne konteksty internetu. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Tomisia, K. (2008). Edukacja moralna młodzieży w przestrzeni internetu. W: B. Szmigielska (red.), Całe życie w sieci. Kraków: Wydawnictwo UJ.
Bednarek, J. (2014). Społeczne kompetencje medialno-informacyjne w kontekście bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i świata wirtualnego. W: J. Bednarek (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego. Warszawa: Difin.
Cudowska, A. (2004). Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji. Białystok: Stowarzyszenie Trans-Humana.
Gajda, J. (2007). Media w edukacji. Kraków: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP.
Góralski, A. (2003). Teoria twórczości. Eseje filozoficzne i pedagogiczne. Warszawa: Akademia Pedagogiki Specjalnej.
Kandzia, J. (2015). Innowacyjne postawy podmiotów procesu kształcenia matematycznego w cyberprzestrzeni. W: Bednarek, A. Andrzejewska (red.), Cyberprzestrzeń, człowiek, edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej. Karków: Impuls.
Lazarewicz, N. (2011). Twórczość jako jedność możliwego i koniecznego. W: J. Łaszczyk (red.), Filozofia i pedagogika twórczości – główne problemy, zasadnicze rozstrzygnięcia. Warszawa: Uniwersitas Rediviva.
Maj, B. (2007). Internet jako medium edukacyjne – szanse oraz zagrożenia. W: M. Sokołowski (red.), Oblicza internetu. Architektura komunikacyjna sieci. Elbląg: Opus.
Otto, W. (2009). Krótkie formy filmowe w internecie. W: M. Jeziński (red.), Nowe media a media tradycyjne. Toruń: Adam Marszałek.
Pietrasiński, Z. (1969). Myślenie twórcze. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.
Popek, S. (2015). W kręgu aktywności twórczej. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Roguska, A. (2012). Media globalne – media lokalne. Zagadnienia z obszaru pedagogiki medialnej i edukacji regionalnej. Kraków: Impuls.
Rudniański, J. (1981). Homo cogitans. O myśleniu twórczym i kryteriach wartości. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Schulz, R. (1990). Twórczość społeczne aspekty zjawiska. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Sowa, W. (2008). Rola internetu w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych w ocenie maturzystów. W: B. Szmigielska (red.), Całe życie w sieci. Kraków: Wydawnictwo UJ.
Stanisławowski, L. (2013). Reakcja na piękno wśród młodzieży gimnazjalnej. W: A. Żukowska (red.), Edukacyjny i terapeutyczny aspekt sztuki. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Szmidt, K. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: Wydawnictwo Psychologiczne.
Szmigielska, B. (2009). Internet jako środowisko edukacyjne. W: B. Szmigielska (red.), Psychologiczne konteksty internetu. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Tomisia, K. (2008). Edukacja moralna młodzieży w przestrzeni internetu. W: B. Szmigielska (red.), Całe życie w sieci. Kraków: Wydawnictwo UJ.