Educational problems in early childhood education from the teachers perspective

Main Article Content

Beata Komorowska

Abstract

The article presents the phenomenon of educational problems in early childhood education in teacher's opinion. The results of the empirical studies have been included in the article. They take into account aspects like: size of the phenomenon, its symptoms, causes and preventing actions taken by schools in this regard.

Article Details

Section
Articles

References

Grzywa-Bilikiewicz A.: Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci, w: Dziecko w świecie współczesnym, red. B. Muchacka, K. Kraszewski, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls 2008.
Jundziłł I.: Trudności wychowawcze w rodzinie, Warszawa: Nasza Księgarnia 1989, s. 157.
Komorowska B.: Aksjologiczne uwarunkowania trudności wychowawczych, w: Edukacja jutra – Education of tommorow – Bildung von Morgen. XIV Tatrzańskie Seminarium Naukowe, t. I, red. K. Denek, T. Koszczyc, W. Wiesner, Wrocław: Wrocławskie Towarzystwo Naukowe 2008.
Kuncewicz D.: Rozwiązywanie sytuacji trudnych w szkole – ujęcie systemowe, w: Psychologiczne aspekty trudności w wychowaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i zachowania, red. K. Kaleta, J. Mróz, Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 2010.
Łobocki M.: Trudności wychowawcze w szkole. Zapobieganie i przeciwdziałanie, Warszawa: WSiP 1989.
Michałowski S.: Trudności wychowawcze w pracy z młodzieżą dorastającą i ich uwarunkowania środowiskowe, Bielsko-Biała: IKN ODN 1985.