„Christus als Meister der Kommunikation“. Das Zweite Vatikanische Konzil und die Medien
Abstrakt
„Chrystus jako mistrz komunikacji”. Sobór Watykański II i media
Sobór Watykański II był wydarzeniem medialnym. Z jednej strony wzbudził wielkie zainteresowanie mediów. Z drugiej strony sam podjął refleksję nad rolą mediów w przekazie Ewangelii. Refleksja ta znalazła cenny wyraz w soborowym dekrecie Inter mirifica. Od tego czasu w kościelnej ewangelizacji uwzględnia się zarówno rolę mediów w przekazie informacji, jak też mentalność współczesnego człowieka, uformowaną w dużej mierze przez media. Z wielką uwagą do świata mediów podchodzi papież Franciszek. W postawie tej widać echo soborowych ustaleń odnośnie do mediów.
„Christus als Meister der Kommunikation“. Das Zweite Vatikanische Konzil und die Medien
Das Zweite Vatikanische Konzil war auch ein mediales Ereignis. Genau dadurch ist es zum besonderen Zweiten Vatikanischen Konzil geworden, was im folgenden Beitrag gezeigt werden soll. Die Verkündigung hat seitdem auch ihre Situation in einer Mediengesellschaft zu reflektieren.
Bibliografia
Pesch O.H.: Das Zweite Vatikanische Konzil. Vorgeschichte-Verlauf-Ergebnisse-Nachgeschichte. Würzburg 1993.
Sander H.J.: Theologischer Kommentar zum Dekret über die sozialen Kommunikationsmittel Inter mirifica. In: HThKVatII 2. Freiburg-Basel-Wien 2004, s. 230-261.
Grootaers J.: Ebbe und Flut zwischen den Zeiten. In: G. Alberigo, K. Wittstadt (Hg.), Ge-schichte des Zweiten Vatikanischen Konzils, Bd. II, Mainz – Leuven 2000, s. 620 – 677.
Copyright (c) 2014 Roczniki Teologiczne
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.