L’università al servizio dell’uomo integrale
Abstrakt
Uniwersytet w służbie człowieka integralnego
Autor rozpoczyna artykuł podaniem dwóch przykładów na temat pracy zawodowej wykonywanej z doskonałym przygotowaniem i umożliwiającej świadczenie pomocy człowiekowi w jego wymiarze personalnym i społecznym. Opowiada się za modelem uniwersytetu, który zdobywa i przekazuje wiedzę w służbie człowiekowi i społeczeństwu. Temu winna służyć współpraca różnych dyscyplin naukowych w uniwersytecie, a przygotowanie kadry naukowej winno być ukierunkowane na rzetelne badania naukowe i właściwy przekaz dydaktyczny.
Bibliografia
Ashley B., The Way toward Wisdom: An Interdisciplinary and Intercultural Introduction to Metaphysics, Notre Dame, Ind.: University of Notre Dame Press 2006.
Aranda A., (ed.), Identidad cristiana. Coloquios universitarios (2007). Raccoglie colloqui universitari sull’identità cristiana con la partecipazione di docenti di varie facoltà e quindi da molteplici angoli del sapere: filosofia, teologia, diritto, comunicazione, medicina, scienza, storia, economia ed etica.
Llano A., Repensar la Universidad. La Universidad ante lo nuevo (2003).
Lombo J.A., Giménez Amaya J.M., La unidad de la persona: aproximación interdisciplinar desde la filosofía y la neurociencia, Pamplona: EUNSA, 2013.
MacIntyre A., Three Rival Versions of Moral Enquiry, The Gifford Lectures, University of Notre Dame Press, 1990.
McGrath A.E., Inventing the Universe. Why We Can’t Stop Talking About Science, Faith, and God (2015).
Copyright (c) 2019 Roczniki Teologiczne
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.