Neuroedukacja a niespecyficzne problemy w nauce dzieci i dorosłych

Main Article Content

Małgorzata Imperowicz-Jurczak
Robert Jurczak

Abstrakt

Neuroedukacja wykorzystuje techniki treningu na poziomie neuronalnym w celu skutecznej stymulacji mózgu w procesie uczenia się zarówno dzieci, jak i dorosłych, osób zdrowych i z niepełnosprawnościami. W artykule zaprezentowano własne wyniki i wnioski dwu cykli treningowych (8-letnie dziecko i 56-letni dorosły) z wykorzystaniem metod: neurofeedbacku, audioterapii, kynoterapii oraz ćwiczeń integracji międzypółkulowej. Metody te okazały się atrakcyjne dla trenujących w każdym wieku, nie wymagały od terapeuty odwoływania się do doświadczeń człowieka, zmiany jego przekonań. Efekty neurotreningu miały na celu wspieranie pracy mózgu, poprawę uwagi słuchowej, wyników uczenia się, pamięci oraz radzenie sobie w sytuacjach stresogennych.

Article Details

Dział
Artykuły
Biogram autora

Małgorzata Imperowicz-Jurczak

Dr Małgorzata Imperowicz-Jurczak – Poradnia Terapeutyczna Jaś i Małgosia w Koninie

Bibliografia

Górska, T., Grabowska, A., Zagrodzka, J. (2012). Mózg i zachowanie. Warszawa: Wydawnic¬two Naukowe PWN.
Marcus, L. V., Fields, M. C., Yoo, J. (2017). Podstawy EEG z miniatlasem. Red. wyd. pol. A. Sobieszek, I. Domitrz. Wrocław: Edra Urban & Partner.
Nowak, S., Nowak, P., Nowak, E., Nowak, W. (2004). EEG jako kryterium zdrowia człowieka. Kielce: Studia Medyczne Akademii Świętokrzyskiej.
Pierzchała, K. (2006). Poczucie powinności i odpowiedzialności u młodzieży katolickiej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Pierzchała, K. (2018). Możliwości kształcenia ustawicznego służby więziennej oraz osadzonych W: E. Stokowska-Zagdan, J. Flanz (red.), Kształcenie ustawiczne. Wymiar interdyscyplinarny (s. 90-98). Skierniewice: Wydawnictwo PWSZ.