Papież Franciszek jako wychowawca młodzieży

Main Article Content

Sławomir Olczyk

Abstrakt

Artykuł stanowi próbę odpowiedzi na szereg pytań: w jaki sposób papież Franciszek realizuje się jako wychowawca? Analizując przesłania do młodych ludzi oraz wystąpienia Ojca świętego, a wcześniej Kardynała Bergoglio, autor tekstu zastanawia się jednocześnie nad walorami wychowawczymi oraz aktualnością jego poglądów i udzielanych przez niego wskazówek. Stara się potwierdzić dydaktyczną wartość przemówień papieskich dotyczących młodzieży i jego spotkań z młodzieżą.

Article Details

Dział
Artykuły

Bibliografia

Bergoglio, J.M. (2006). Wymagania i pasja. O wychowaniu chrześcijańskim. Buenos Aires: Editorial Claretiana.
Borghesi, M. (2017). Myśl Bergoglia. Ślady, 6 (listopad/grudzień), 34-37.
D’Addelfio, G. (2015). La scuola di Papa Francesco e la pedagogia ignaziana. Nuova Secondaria Ricerca, 1, 14-47.
Hessen, S. (1997). Pisma pomniejsze. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Marek, Z. (red.) (2017). Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa tradycji ignacjańskiej. Kraków: Akademia Ignatianum.
Martinez-Carbonnel López, A. (2015). El pensamiento educativo de Jorge Bergoglio a partir de sus mensajes sobre educatión desde 1999 hasta 2013. Escuela abierta, 18, 75-94.
Prada Coral, A.L. Pensamientos del cardenal Begorglio acerca de la educación. W: Asesora Pastoral de CONACED Nacional, s. 6-29.
Walusik, A. (2017). Synergiczny charakter towarzyszenia wychowawczego, W: Z. Marek (red.), Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa tradycji ignacjańskiej (s. 9-23). Kraków: Akademia Ignatianum.