Media społecznościowe jako narzędzie nowej ewangelizacji na przykładzie twórczości internetowej Adama Szustaka OP

Main Article Content

Agnieszka Gronkowska

Abstrakt

Podstawowym zadaniem tego artykułu jest zwrócenie uwagi na wykorzystanie mediów społecznościowych w głoszeniu nowej ewangelizacji. Podjęta tematyka wydaje się interesująca poznawczo i ważna z uwagi na sposób i częstotliwość wykorzystywania mediów społecznościowych jako priorytetowego narzędzia komunikacji. W artykule w sposób szczegółowy zwrócono uwagę na aspekt sieci jako narzędzia nowej ewangelizacji oraz różnych form obecności Kościoła katolickiego w mediach społecznościowych. Scharakteryzowano praktyczną działalność jednego z najbardziej rozpoznawalnych katolickich YouTuberów w sieci – o. Adama Szustaka OP.

Article Details

Dział
Artykuły

Bibliografia

Benedykt XVI (2017), Orędzie Papieża na 47. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu, http://www.paulus.org.pl/220,47-sdssp-benedykt-xvi-2013 (dostęp: 05.05.2017 r.).
Benedykt XVI (2017), Portale społecznościowe: bramy prawdy i wiary; nowe przestrzenie dla ewangelizacji, http://www.paulus.org.pl/220,47-sdssp-benedykt-xvi-2013 (dostęp: 10.05.2017r.).
Bartosik-Purgat, M. (2016), Media społecznościowe na rynku międzynarodowym. Perspektywa indywidualnych użytkowników, Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Góźdź, K. (1993), Narodziny Nowej Ewangelizacji, w: K. Góźdź (red.), Nowa Ewangelizacja odpowiedzią na wyzwania obecnego czasu, Lublin.
Kardynał Glemp, J. (1993), Nowa Ewangelizacja i życie polityczne, w: K. Góźdź (red.), Nowa Ewangelizacja odpowiedzią na wyzwania obecnego czasu, Lublin.
Kloch, J. (2013), Kościół w Polsce wobec Web 2.0, Kielce: Wydawnictwo Jedność.
Pawlin, K. (1995), Nowa ewangelizacja i jej realizacja w Polsce po 1989 roku, Warszawa: Wydawnictwo Sióstr Loretanek.
Pokorna-Ignatowicz, K. (2002), Kościół w świecie mediów. Historia-dokumenty-dylematy, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Stefanowicz, K. (2017), Działalność Kościoła katolickiego w Internecie. Nowe formy ewangelizacji, https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/3869/Karolina_Stefano wicz_Dzia%C5%82alnosc_Kosciola_katolickiego_w_Internecie.pdf?sequence=1 (dostęp: 10.05. r.)
Trzeciak, D. (2009), Czym są Social Media-Era Social Media: Marketing w Praktyce, 12.