Przykład realizacji myśli pedagogicznej Edmunda Bojanowskiego w placówkach opiekuńczo-wychowawczych
Main Article Content
Abstrakt
Siostry służebniczki, realizując współcześnie myśl pedagogiczną Edmunda Bojanowskiego w duchu troski o życie, rozwój i wychowanie dzieci pozbawionych właściwej opieki rodziców i zaniedbanych, prowadzą placówki opiekuńczo-wychowawcze oraz placówki wsparcia dziennego, często w ramach parafii i we współpracy z organizacjami pozarządowymi. Poprzez działania wychowawcze siostry wraz z całym zespołem wychowawczym dążą do wszechstronnego rozwoju osobowości człowieka zintegrowanego wewnętrznie, człowieka z ukształtowanym światopoglądem, przygotowanego do odpowiedzialności i samodzielności, człowieka, który jest obrazem i podobieństwem Boga na ziemi.
Article Details
Dział
Artykuły
Bibliografia
Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, Dz. U. 2017, poz. 697.
Opiela, M.L. (red.) (2016). Kompendium edukacyjne Edmunda Bojanowskiego. Lublin: Episteme.
Gigilewicz, E., Opiela, M.L. (red.) (2016). Prace, szkice i notatki Edmunda Bojanowskiego. Inedita. T. I-II. Lublin: Zgromadzenie Sióstr Służebniczek BDNP.
Opiela, M.L. (red.) (2016). Kompendium edukacyjne Edmunda Bojanowskiego. Lublin: Episteme.
Gigilewicz, E., Opiela, M.L. (red.) (2016). Prace, szkice i notatki Edmunda Bojanowskiego. Inedita. T. I-II. Lublin: Zgromadzenie Sióstr Służebniczek BDNP.