Taking English Beyond the Everyday

Main Article Content

Lynn W. Zimmerman

Abstrakt

Język angielski ponad codziennością


Jednym z najważniejszych elementów efektywnego nauczania i uczenia się jest adekwatność i znaczenie treści dla uczącego się. W kontekście uczenia języka obcego są one powiązane z odpowiednimi tematami, które wzbudzają zainteresowanie uczącego się oraz ze stosownymi umiejętnościami oraz funkcjami językowymi. Kształcenie nauczycieli języków obcych może oferować techniki i strategie, które mogą pomóc nauczycielom włączyć treści i cele uczenia się adekwatne dla uczniów. Content and Language Integrated Learning (CLIL), jednoczesne nauczanie i uczenie się treści i języka obcego, jest jednym ze sposobów realizacji tego celu. W XXI wieku adekwatność odnosi się również do technologii. Wykorzystanie Internetu, mediów społecznościowych i Web 2.0 zostało uznane przez nauczycieli języków za sposób wyposażenia uczniów w możliwości autentycznej komunikacji, która zwiększa celowość i zainteresowanie uczeniem się języka obcego. Połączone z technologią, oparte na treści uczenie się języka może rozwinąć u uczących się umiejętność efektywnego i wiarygodnego używania własnej wiedzy.

Article Details

Dział
Artykuły

Bibliografia

Brinton D.M., Snow M.A., Wesche M.B.: Content-based second language instruction, Boston: Heinle and Heinle Publishers 1989.
Ellis R.: Second language acquisition, Oxford: Oxford University Press 1997.
Ellis N.C., Larsen-Freeman D.: Language Emergence: Implications for Applied Linguistics. Special issue, “Applied Linguistics” 27(2006), fasc. 4, p. 558-589.
Freeman D., Freeman Y.: Essential linguistics: What teachers need to know, Portsmouth NH: Heinemann 2014.
Harmer J.: Essential teacher knowledge, New York: Pearson 2012.
Lightbrown P., Spada N.: How languages are learned. 4th ed., Oxford: Oxford University Press 2006.
Nunan D.: The learner-centred curriculum: A study in second language teaching, Cambridge: Cambridge University Press 1988.
Pennycook A.: Introduction: Critical approaches to TESOL, “TESOL Quarterly” 33(1999), p. 329-348.
Pienemann M.: Psychological constraints on the teachability of languages, “Studies in Second Language Acquisition” 6(1984), p. 186-214.
University of Cambridge ESOL Examination, Teaching knowledge test content and language integrated learning glossary, vol. 3, Cambridge: Cambridge University Press 2009.
Winitz H.: Grammaticality judgment as a function of explicit and implicit instruction in Spanish, “The Modern Language Journal” 80(1996), fasc. 1, p. 32-46.
Zimmerman L.: Instructional challenges in international online communication activities with university students, Paper presentation at the 43rd Annual TESOL Convention, Boston, MA, March 2010.