Charakter adolescencyjnych zachowań trudnych a inicjowanie oddziaływań wychowawczo-resocjalizujących

Main Article Content

Tomasz Wach

Abstrakt

Artykuł porusza problem reakcji wychowawczych na pojawiające się zachowania trudne, które noszą cechy aspołeczności i eskalacyjności. Szczególnie podkreślono znaczenie podejmowania reakcji adekwatnych do rodzaju zagrożeń. Zwrócono uwagę na zasadność uaktywniania najbliższych środowisk adolescentów i na potrzebę projektowania zmian na podstawie występujących w najbliższych środowiskach zasobach wychowawczych/socjalizacyjnych.

Article Details

Dział
Artykuły

Bibliografia

Jusiak R.: Pedagogia społeczna Kościoła Katolickiego, Lublin: Wydawnictwo KUL 2013.
Łuczyński A.: Dzieci w rodzinach zastępczych i dysfunkcjonalnych, Lublin: Wydawnictwo KUL 2008.
Pietruszka L.: Volunteering as a path of personal and social development, w: The selected areas and social work under contemporary conditions, red. F. W. Wawro, Lublin: Wydawnictwo KUL 2014.
Pytka L.: Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa: Wydawnictwo APS 2001.
Wach T.: Profilaktyka i resocjalizacja nieletnich zagrożonych uzależnieniem od środków psychoaktywnych, Warszawa: Wydawnictwo Difin 2014.
Wach T.: Trudności wychowawcze w okresie adolescencji − diagnoza, oddziaływania, efekty, w: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w środowisku rówieśniczym, red. E. Domagała-Zyśk, Lublin: Wydawnictwo KUL 2012.