Znaczenie rodziny w eliminowaniu trudności wychowawczych u dzieci i młodzieży

Main Article Content

Sławomir Cudak

Abstrakt

Trudności wychowawcze dzieci i młodzieży stają się coraz częstszym problemem społecznym. Zaburzają one funkcjonowanie środowiska rodzinnego, edukacyjnego, wychowawczego i społecznego. W sytuacji, gdy trudności te przerosną ich możliwości opiekuńczo-wychowawcze, powinni otrzymać pomoc i wsparcie od wyspecjalizowanych placówek i szkoły oraz rodziny w celu eliminowania negatywnych zachowań.

Article Details

Dział
Artykuły

Bibliografia

Baryluk W.: Wszyscy jesteśmy zanurzeni w wychowaniu, „Edukacja i Dialog” 2003, nr1, s.13-17.
Biała J.: Zagrożenia w wychowaniu dziecka we współczesnej rodzinie polskiej, Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej 2006.
Cudak H., Cudak S.: Vademecum wiedzy o rodzinie, Kielce 2001.
Cudak S.: Osamotnienie dziecka we własnej rodzinie. Wybrane aspekty, Łódź 2014.
Jacher W.: Socjalizacja w rodzinie, w: Socjalizacja i wychowanie we współczesnych rodzinach polskich, red. H. Cudak, Piotrków Trybunalski 2001.
Kawula S., Brągiel J., Janke A. W.: Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2006.
Matyjas B.: Rodzina i jej wspomaganie, Kielce: Wszechnica Świętokrzyska − Wydawnictwo Uczelniane 2005.
Mastalski J.: Jak dobrze wychować swoje dziecko?, Kraków: Wydawnictwo Salwator 2009.
Michałowski S. C.: Życie w rodzinie a budowanie świata wartości, w: Dziecko wświecie wartości, red. K. Denek [i in.], Kraków 2003.
Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak 2001.
Rudek J.: Nauczyciele i rodzice jako partnerzy w profilaktyce uzależnień, „Wychowanie na co Dzień” 2008, nr 10-11, s.5-9.