Twórczość jako zadanie osoby
Main Article Content
Abstrakt
Niniejszy artykuł przedstawia refleksję nad twórczością, rozumianą jako zadanie osoby. Główny problem badawczy zawiera się w pytaniu: w czym wyraża się twórczość jako zadanie osoby? W pierwszej części artykułu został zaprezentowany przegląd perspektyw rozumienia twórczości, które są przedstawione w literaturze. W części drugiej przeprowadzono analizę jakościową swobodnych wypowiedzi nauczycieli. Podjęte analizy umożliwiły sformułowanie odpowiedzi na postawiony problem badawczy.
Article Details
Numer
Dział
Artykuły
Bibliografia
Chałas, K., Łobacz, M. (2020). Przymioty osoby ludzkiej: edukacja aksjologiczna i wychowanie ku wartościom. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Kaczmarska, B. (2017). Twórczość artystyczna z życiu osób z niepełnosprawnością – indywidualny i społeczny wymiar arteterapii. Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania, 1(22), 107-129.
Kozielecki, J. (1996). Człowiek wielowymiarowy. Wyd. 2 poprawione. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Mendecka, G. (2005). Twórczość a rozwój człowieka w biegu życia. Psychologia Rozwojowa, 10(4), 23-34.
Najder-Stefaniak, K. (2016). Twórczość. W: K. Chałas, A. Maj (red.), Encyklopedia aksjologii pedagogicznej (s. 1183-1188). Radom: Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne Polwen.
Nalaskowski, A. (1998). Społeczne uwarunkowania twórczego rozwoju jednostki. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Nęcka, E. (2016). Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Szmidt, J. K. (2009). Współczesne podejścia w pedagogicznych badaniach nad twórczością: przegląd wybranych stanowisk. W: K. J. Szmidt (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Łódź: Wydawnictwo AHE.
Szmidt, K. J. (2013). Pedagogika pozytywna: twórczość – zdolności – mądrość zespolone. W: K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska (red.), Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej (13-40). Łódź: Wydawnictwo UŁ.
Szymańska, M., Szymański, S. (2017). Twórcza postawa człowieka wobec realizacji jego życiowego powołania. W: A. Walulik, J. Mółka (red.), Septuaginta pedagogiczno-katechetyczna (225-237). Kraków: Wydawnictwo Ignatianum.
Kaczmarska, B. (2017). Twórczość artystyczna z życiu osób z niepełnosprawnością – indywidualny i społeczny wymiar arteterapii. Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania, 1(22), 107-129.
Kozielecki, J. (1996). Człowiek wielowymiarowy. Wyd. 2 poprawione. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Mendecka, G. (2005). Twórczość a rozwój człowieka w biegu życia. Psychologia Rozwojowa, 10(4), 23-34.
Najder-Stefaniak, K. (2016). Twórczość. W: K. Chałas, A. Maj (red.), Encyklopedia aksjologii pedagogicznej (s. 1183-1188). Radom: Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne Polwen.
Nalaskowski, A. (1998). Społeczne uwarunkowania twórczego rozwoju jednostki. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Nęcka, E. (2016). Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Szmidt, J. K. (2009). Współczesne podejścia w pedagogicznych badaniach nad twórczością: przegląd wybranych stanowisk. W: K. J. Szmidt (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Łódź: Wydawnictwo AHE.
Szmidt, K. J. (2013). Pedagogika pozytywna: twórczość – zdolności – mądrość zespolone. W: K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska (red.), Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej (13-40). Łódź: Wydawnictwo UŁ.
Szymańska, M., Szymański, S. (2017). Twórcza postawa człowieka wobec realizacji jego życiowego powołania. W: A. Walulik, J. Mółka (red.), Septuaginta pedagogiczno-katechetyczna (225-237). Kraków: Wydawnictwo Ignatianum.