Neuroeducation and Nonspecific Problems in Learning Children and Adults

Main Article Content

Małgorzata Imperowicz-Jurczak
Robert Jurczak

Abstract

Neuroeducation uses training techniques at the neural level to effectively stimulate the brain in the learning process of both children and adults, healthy people and people with disabilities. The article presents author’s results and conclusions of the two training cycles (for an 8-year-old child and a 56-year-old adult) using the methods of: neurofeedback, audiotherapy, kynotherapy and interhemispheric integration exercises. These methods turned out to be attractive for people of all ages, they did not require a therapist to refer to human experiences, change their beliefs. The effects of neurotrening were aimed at supporting the brain work, improving auditory attention, learning outcomes, memory and coping with stressful situations.

Article Details

Section
Articles
Author Biography

Małgorzata Imperowicz-Jurczak

Dr Małgorzata Imperowicz-Jurczak - Jaś and Małgosia Therapeutic Outpatient Clinic in Konin

References

Górska, T., Grabowska, A., Zagrodzka, J. (2012). Mózg i zachowanie. Warszawa: Wydawnic¬two Naukowe PWN.
Marcus, L. V., Fields, M. C., Yoo, J. (2017). Podstawy EEG z miniatlasem. Red. wyd. pol. A. Sobieszek, I. Domitrz. Wrocław: Edra Urban & Partner.
Nowak, S., Nowak, P., Nowak, E., Nowak, W. (2004). EEG jako kryterium zdrowia człowieka. Kielce: Studia Medyczne Akademii Świętokrzyskiej.
Pierzchała, K. (2006). Poczucie powinności i odpowiedzialności u młodzieży katolickiej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Pierzchała, K. (2018). Możliwości kształcenia ustawicznego służby więziennej oraz osadzonych W: E. Stokowska-Zagdan, J. Flanz (red.), Kształcenie ustawiczne. Wymiar interdyscyplinarny (s. 90-98). Skierniewice: Wydawnictwo PWSZ.