Social Media as Instrument of the New Evangelization on the Example of Internet Activity of Father Adam Szustak OP

Main Article Content

Agnieszka Gronkowska

Abstract

The main task of this article is to bring attention on usage of social media in proclamation of new evangelization. This topic seams interesting cognitively and important due to way and frequency of using social media as preferential mean of communication. In this article in detailed way was noted the aspect of the web as instrument of new evangelization as well as variant forms of presence of Catholic Church in the social media. Practical activity of the most well recognised Catholic Youtuber – father Adam Szustak OP has been characterized.

Article Details

Section
Articles

References

Benedykt XVI (2017), Orędzie Papieża na 47. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu, http://www.paulus.org.pl/220,47-sdssp-benedykt-xvi-2013 (dostęp: 05.05.2017 r.).
Benedykt XVI (2017), Portale społecznościowe: bramy prawdy i wiary; nowe przestrzenie dla ewangelizacji, http://www.paulus.org.pl/220,47-sdssp-benedykt-xvi-2013 (dostęp: 10.05.2017r.).
Bartosik-Purgat, M. (2016), Media społecznościowe na rynku międzynarodowym. Perspektywa indywidualnych użytkowników, Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Góźdź, K. (1993), Narodziny Nowej Ewangelizacji, w: K. Góźdź (red.), Nowa Ewangelizacja odpowiedzią na wyzwania obecnego czasu, Lublin.
Kardynał Glemp, J. (1993), Nowa Ewangelizacja i życie polityczne, w: K. Góźdź (red.), Nowa Ewangelizacja odpowiedzią na wyzwania obecnego czasu, Lublin.
Kloch, J. (2013), Kościół w Polsce wobec Web 2.0, Kielce: Wydawnictwo Jedność.
Pawlin, K. (1995), Nowa ewangelizacja i jej realizacja w Polsce po 1989 roku, Warszawa: Wydawnictwo Sióstr Loretanek.
Pokorna-Ignatowicz, K. (2002), Kościół w świecie mediów. Historia-dokumenty-dylematy, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Stefanowicz, K. (2017), Działalność Kościoła katolickiego w Internecie. Nowe formy ewangelizacji, https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/3869/Karolina_Stefano wicz_Dzia%C5%82alnosc_Kosciola_katolickiego_w_Internecie.pdf?sequence=1 (dostęp: 10.05. r.)
Trzeciak, D. (2009), Czym są Social Media-Era Social Media: Marketing w Praktyce, 12.