The Nature of Adolescent Behaviour Issues and Their Influence on Educational and Resocializing Intervention

Main Article Content

Tomasz Wach

Abstract

This article discusses the problem of educational interventions in reaction to behaviour issues that are aggravating and leading to antisociality. Particular emphasis is laid on the role of adjusting intervention to the circumstances of the particular types of hazard. It is also pinpointed that the environments in which the adolescents function have to be sensitized to their problems and activated to take proper action. Also stressed is the need to devise planned changes that can be introduced, based on the socializing/educational resources available in these closest environments.

Article Details

Section
Articles

References

Jusiak R.: Pedagogia społeczna Kościoła Katolickiego, Lublin: Wydawnictwo KUL 2013.
Łuczyński A.: Dzieci w rodzinach zastępczych i dysfunkcjonalnych, Lublin: Wydawnictwo KUL 2008.
Pietruszka L.: Volunteering as a path of personal and social development, w: The selected areas and social work under contemporary conditions, red. F. W. Wawro, Lublin: Wydawnictwo KUL 2014.
Pytka L.: Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa: Wydawnictwo APS 2001.
Wach T.: Profilaktyka i resocjalizacja nieletnich zagrożonych uzależnieniem od środków psychoaktywnych, Warszawa: Wydawnictwo Difin 2014.
Wach T.: Trudności wychowawcze w okresie adolescencji − diagnoza, oddziaływania, efekty, w: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w środowisku rówieśniczym, red. E. Domagała-Zyśk, Lublin: Wydawnictwo KUL 2012.