Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Page Header Logo
  • Archives
  • Announcements
Search
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol 22 No 2 (1994)

PEDAGOGIES

Published: 1994-11-30

Articles

  • Sister Barbara Żulińska CR’S Conception of Kindergarten Education
    Alina Rynio, Małgorzata Dziewulska
    5-19
    • pdf (Język Polski)
  • The Educator’s Christian Attitude
    Mariola Barborik, Antoni Tomkiewicz
    21-38
    • pdf (Język Polski)
  • Variables of the Educational Success of the Boarding-school a Model of the Boarding-school Educator in the Pupils’ Expectations
    Franciszka Wanda Wawro, Dorota Frąk
    39-60
    • pdf (Język Polski)
  • The Symbols of the Light-Life Movement and Their Educational Significance
    Aleksandra Piotrowska, Tomasz Ożóg
    61-72
    • pdf (Język Polski)
  • Upbringing Young People in the Spirit of Christianity as Assistance in Preparing Them to Marriage
    Łucja Badeńska
    73-81
    • pdf (Język Polski)
  • Forsaken Children in Rome and its Surroundings in the 18th Century
    Marian Surdacki
    84-108
    • pdf (Język Polski)
  • The Efforts to Find a New Form of Polish Mathematical Instruction in the Beginning of the 20th c.
    Władysław Dubiel
    109-122
    • pdf (Język Polski)

Reviews

  • Marian Surdacki, Opieka społeczna w Wielkopolsce Zachodniej w XVII i XVIII wieku. Lublin 1992 ss. 356. Towarzystwo Naukowe KUL
    Jerzy Flaga
    123-126
    • pdf (Język Polski)
Language
  • English
  • Język Polski
Roczniki Nauk Społecznych · ISSN 0137-4176 | eISSN 2544-5812
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Articles are licensed under a Creative Commons  Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)

About this Publishing System