Obraz parlamentarnej kampanii wyborczej 2011 roku w tygodnikach społeczno-politycznych „Newsweek. Polska”, „Wprost”, „Polityka”

  • Beata Romiszewska Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Politologii
Słowa kluczowe: kampania wyborcza; wybory; parlament; media; prasa; tygodniki

Abstrakt

9 October 2011 was the day of the parliamentary electoral campaign in Poland. Officially, the campaign period had started in early August 2011. Informally, the politicians started their election-related activities a couple of months earlier. This paper presents the general picture of this campaign, as based on the analysis of texts published in three leading Polish press titles dealing with social and political issues. The image of the campaign presented in the paper takes into account the narrative agendas of the particular press titles under analysis.

Bibliografia

Komorowski A.: Media za granicą. Agencje prasowe, dzienniki i tygodniki, w: Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 1996, s .93-107.

Kunczik M., Zipfel A.: Wprowadzenie do nauki o dziennikarstwie i komunikowaniu, Warszawa 2000.

Kwiatkowski P.: Przedsiębiorstwo Apokalipsa. O etyce dziennikarskiej, Poznań 2003.

Romiszewska B.: Nowe czasy „Polityki”, Lublin 2005.

Opublikowane
2020-05-14
Dział
Artykuły