Камишибай-театр как средство, употребляемое в процессе обучения иностранному языку в группах детей дошкольного и младшего школьного возраста
Abstrakt
Teatr Kamishibai jako narzędzie wykorzystywane w procesie nauczania języka obcego w grupach dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Na rezultat w procesie pracy z językiem obcym wpływają różnorodne czynniki, zarówno takie, które sprzyjają opanowaniu języka obcego, jak i te, które będą ten proces utrudniać. W niniejszym artykule zwrócono uwagę na różnorodne aspekty natury psychologicznej i fizjologicznej, które w znaczący sposób wpływają na opanowanie języka obcego przez małe dziecko. Biorąc pod uwagę specyfikę pracy z dziećmi, zaproponowano teatr Kamishibai, jako technikę, która sprawdza się w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Bibliografia
Buczek K., Etap początkowy w nauczaniu języka rosyjskiego studentów rozpoczynających akwizycję języka od podstaw, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2014.
Pamuła-Behrens M., Wszystko zaczyna się w przedszkolu – nauka języka obcego dla dzieci, „Języki Obce w szkole” 2015, nr 1, c. 8-13.
Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Zarys teorii i praktyki, red. D. Sikora-Banasik, Warszawa: Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli 2009.
Żebrowska M., Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, Warszawa: PWN 1966.
Кондрашова Н.В., „Становление и развитие дошкольного образования в Мордовском крае” http://www.dslib.net/obw-pedagogika/stanovlenie-i-razvitie-doshkolnogo-obrazovanija-v-mordovskom-krae.html (доступ: 26.02.2019).
Кудрешова В.Г., „Техника storytelling при обучении английскому языку детей в классах коррекции”, http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/630637/ (доступ: 4.09.2019).
Михеева Т.В., Театральная технология «Камишибай» как средство развития творческой активности обучающихся в процессе обучения иностранному языку, Кирово-Чепецк 2016.
Филатов В.М., Методика обучения иностранным языкам в начальной и основной общеобразовательной школе, Ростов на Дону: Феникс 2004.
Copyright (c) 2019 Roczniki Humanistyczne
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.