Kreatywnie po polsku – rekomendacja pracy metodą Creative Writing na lektoracie języka polskiego jako obcego

  • Anna Roter-Bourkane Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Słowa kluczowe: kreatywne pisanie; dydaktyka języka polskiego jako obcego; kreatywne pisanie na lektoracie języka polskiego jako obcego

Abstrakt

Tematyka tekstu oscyluje wokół wykorzystania metody pisania kreatywnego na zajęciach z języka polskiego jako obcego. W centrum zainteresowania postawione jest doświadczenie płynące z pracy z użyciem elementów tej metody, artykuł ma charakter stricte praktyczny i dotyczy sposobów wprowadzania i korzystania z tego sposobu pracy w trakcie regularnego lektoratu oraz podczas zajęć dodatkowych typu warsztaty czy letnie kursy polskiego jako obcego.

Bibliografia

Dąbała J., 2004, Tajemnica i suspens. Wokół głównych problemów creative writing, Lublin.

Grant-Adamson L., 1999, Jak napisać powieść kryminalną?, przeł. M. Rusinek, Kraków.

Kleszcz M., Łączyk M., 2010, Dyspozycja do twórczości – kilka refleksji na temat nastawienia i kompetencji kreacyjnych nauczycieli, w: Między twórczością a literaturą, red. A. Gałązka, Katowice, s. 71-83.

Orzechowski J., 2005, Profilowanie treningu twórczości do specyfiki grupy uczestników, w: Trening twórczości w szkole wyższej, red. K. J. Szmidt, Łódź, s. 143-152.

Podlaski A., 2011, Mistrzologia. Jak napisać książkę, dzięki której staniesz się uznanym ekspertem?, Gliwice.

Strzelecka A., 2012, Skecze kabaretowe na lekcji języka polskiego jako obcego, w: Kultura popularna w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, red. P. Garncarek i P. Kajak, Warszawa, s. 181-187.

Szmidt K.J., 2005, „Za dużo, za szybko, za łatwo”: podstawowe błędy trenerów twórczości, w: Trening twórczości w szkole wyższej, red. K.J. Szmidt, Łódź, s. 99-100.

Winiarski J., Rawska J., 2015, Po bandzie, czyli jak napisać potencjalny bestseller, Warszawa.

Witerska K., 2005, Drama edukacyjna w szkole wyższej, w: Trening twórczości w szkole wyższej, red. K. J. Szmidt, Łódź, s. 163-182.

Zawada A., 2011, Praca czy natchnienie?, w: Jak zostać pisarzem? Pierwszy polski podręcznik dla autorów, red. A. Zawada, Wrocław, s. 9-23.

Zioło-Pużuk K., 2014, Drama i muzyka na lekcji języka polskiego jako obcego – pomoc w przełamywaniu lęku komunikacyjnego i rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych, w: Sukcesy, problemy i wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego, red. A. Mielczarek, A. Roter-Bourkane, M. Zduniak-Wiktorowicz, Poznań, s. 217-224.

Opublikowane
2019-10-24
Dział
Artykuły