Apprendre à raconter. Développement «incident» de la compétence narrative en français chez des apprenants polonophones débutants à intermédiaires

  • Urszula Paprocka-Pitrowska Wydział Nauk Humanistycznych, Katolicki Uniwersytet Lubelski
Słowa kluczowe: akwizycja języków obcych; nauczanie/uczenie się języka obcego; narracja; francuski jako język obcy; kompetencja narracyjna

Abstrakt

[Abstrakt tylko w j. polskim / Abstract only in Polish]

Nauczyć się opowiadać. O „przypadkowym” rozwoju kompetencji narracyjnej w języku francuskim u uczniów polskich

Artykuł – oparty na materiale empirycznym zebranym w drodze czteroletnich badań – opisuje, jak grupa polskich uczniów-licealistów zdobywa kompetencję językową w zakresie budowy narracji w języku obcym (język francuski jako obcy).

Analizując program nauczania pod względem rozwijania zdolności narracji oraz realną kompetencje narracyjną obserwowanych uczniów, autorka stara się zarejestrować kolejne stadia rozwoju tego typu kompetencji, opisać kolejne trudności w jej zdobywaniu oraz dotrzeć do ich przyczyn.

Opublikowane
2019-08-28
Dział
Artykuły