L̓analyse de la temporalité dans le discours narratif en français langue maternelle chez l̓enfant de six ans
Abstrakt
[Abstrakt tylko w j. polskim / Abstract only in Polish]
Analiza dyskursu narracyjnego sześcioletniego dziecka francuskiego ze względu na zdolność podawania informacji czasowej
Artykuł opiera się na badaniach empirycznych (nagranie, transkrypcja, analiza) przeprowadzonych przez autorkę oraz na pracach teoretycznych z zakresu badań nad konceptualną strukturą tekstu narracyjnego oraz sposobów wyrażania informacji czasowej w tekstach narracyjnych (prace C. Noyau).
Dwa krótkie korpusy stanowią podstawę analizy, która ukazuje zdolności narracyjne dziecka. Szczególną uwagę położono na sposoby wyrażania relacji czasowych (relations temporelles), perspektywy czasowej (perspective temporelle) oraz wewnętrznej charakterystyki sytuacji czasowych (caractéristiques inhérentes aux situations).
Copyright (c) 1995 Roczniki Humanistyczne
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.