Chińskie pseudonimy internetowe
Abstrakt
Najpopularniejszym sposobem komunikowania się w Internecie pozostaje prowadzenie „konwersacji pisanej”. Użytkownicy, aby zalogować się do danego systemu internetowego, muszą wykreować i zgłosić swój pseudonim internetowy (nick, nickname). Pseudonimy internetowe charakteryzuje znaczna różnorodność, w zależności od celu i języka komunikacji czy też indywidualnych cech osobowych użytkownika. Artykuł ma na celu przedstawienie i omówienie zagadnienia chińskich pseudonimów internetowych, mających swoje cechy charakterystyczne, wynikające ze specyfiki chińskiego języka, chińskiej kultury nazewniczej i chińskiego Internetu. Analiza obejmuje różne formy nicków i ich cechy semantyczne. Do badań wykorzystano materiał nazewniczy zgromadzony przez chińskich i zachodnich badaczy.
Bibliografia
„Alibaba Group”. Wikipedia, en.wikipedia.org/wiki/Alibaba_Group. Dostęp 20.09.2021.
„Baidu”. Wikipedia, en.wikipedia.org/wiki/Baidu. Dostęp 20.09.2021.
Chyrzyński, Tomasz. „Tendencje w tworzeniu pseudonimów internetowych przez użytkowników polsko- i angielskojęzycznych: analiza porównawcza”. Media – Kultura – Komunikacja społeczna nr 5, 2009, ss. 117-130.
Crystal, David. Language and the Internet. Cambridge University Press, 2001, publikacja online 2012, Kashan University of Medical Sciences, medicine.kaums.ac.ir/uploadedfiles/files/ language_and_the_internet.pdf. Dostęp 15.09.2021.
Czopek-Kopciuch, Barbara. „Nick – nowa kategoria antroponimiczna?”. Współczesne odmiany języka narodowego, red. Kazimierz Michalewski, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004, ss. 106-111.
Grzenia, Jan. Komunikacja językowa w Internecie. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012.
Herring, Susan C. „Introduction”. Computer-Mediated Communication: Linguistic, Social and Cross-Cultural Perspective, red. Susan C. Herring, John Benjamins Publishing Company, 1996, ss. 1-10. Indiana University, ella.slis.indiana.edu/~herring/cmc.intro.1996.pdf. Dostęp 17.09. 2021.
„How web-connected is China?”. ChinaPower, chinapower.csis.org/web-connectedness/. Dostęp 20.09.2021.
„Hùliánwăng yònghù zhànghào míngchēng guănlĭ guìdìng 互联网用户账号名称管理规定”. Cyberspace Administration of China, www.cac.gov.cn/2015-02/04/c_1114246561.htm. Dostęp 30.09.2021.
„Huǒxīngwén 火星文”. Wikipedia, zh.wikipedia.org/wiki/%E7%81%AB%E6%98%9F%E6% 96% 87. Dostęp 13.05.2020.
Kałużyńska, Irena. Contemporary Chinese Place Names. Names of Administrative Divisions at County and City Level. Schweizer Asiatische Studien, Monographien, t. 33. Peter Lang AG, 2002.
Kałużyńska, Irena. Chinese Female Namings. Past and Present. Wydawnictwo AGADE, 2008.
Lin, Gang. „Analysis of Net ID in the Perspective of Social Linguistics”. Modern Linguistics nr 3, 2015, ss. 1-11 [林纲, „社会语言学视野下的网名分析”. 现代语言学, nr 3, 2015, ss. 1-11. Hans Publishers, www.hanspub.org/journal/PaperInformation.aspx?paperID= 14754. DOI: dx.doi.org/10.12677/ML.2015.31001].
Naruszewicz-Duchlińska, Alina. „Pseudonimy internetowe (nicknames) jako forma autoreklamy”. Prace Językoznawcze z. 5, 2003, ss. 85-98.
Siwiec, Adam. „Pseudonimy internetowe vel nicki – charakterystyka onomastyczna i uzus”. Roczniki Humanistyczne t. 62, z. 6, 2014, ss. 101-122.
„Liczba internautów w Chinach przekroczyła miliard”. Komputer Świat, www.komputerswiat.pl. Dostęp 30.09.2021.
Copyright (c) 2022 Roczniki Humanistyczne
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.