Jean-Baptiste Rousseau’s Poetic Cantatas and their Place in the Culture of France: A Preliminary Study
Bibliografia
Bachelier, Jean. Nouveau recueil de cantates. Chez Alberts & Vander Kloot, 1728.
Bajer, Michał. “Między psalmami a pornografią. Jean-Baptiste Rousseau i jego kantaty w sztuce translatorskiej polskiego oświecenia.” Kantata i oratorium w historii kultury polskiej, edited by Elżbieta Nowicka and Alina Borkowska-Rychlewska, Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2020, pp. 73–95.
Berlioz, Hector. Mémoires. 1870. www.hberlioz.com/Writings/HBM26.htm.
Bonnaire, Marcel. Procès-verbaux de l’Académie des Beaux-Arts publiés pour la Société de l’histoire de l’art français. Armand Colin, 1940.
Clark, Jane, and Derek Connon. The Mirror of Human Life: Reflections on Francois Couperin’s Pieces de Clavecin. 3rd revised ed., Keyword Press, 2020.
Clérambault, Louis Nicolas. La Muse de l’Opéra ou Les Caractères lyriques. Cantate à voix seule avec symphonie. Edited by Graham Sadler and Julien Dubruque, Editions du Centre de musique baroque de Versailles, 2017.
Couvreur, Manuel. “Marie de Louvencourt, librettiste des Cantates françoises de Bourgeois et de Clérambault.” Revue Belge de Musicologie, vol. 44, 1990, pp. 25–32.
Dorival, Jérôme. La cantate française au XVIIIe siècle. PUF, 1999.
Gamrat, Małgorzata. Muzyka fortepianowa Franza Liszta z lat 1835–1855 w kontekście idei correspondance des arts. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2014.
Gamrat, Małgorzata. “Literackie inspiracje w polskiej muzyce kantatowej pierwszej połowy XIX wieku. Wybrane przykłady adaptacji tekstów literackich na potrzeby libretta kantaty.” Kantata – Oratorium – Pasja. Odmiany form literacko-muzycznych w kulturze XVIII i XIX wieku, edited by Elżbieta Nowicka and Alina Borkowska-Rychlewska, Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2019, pp. 63–85.
Gamrat, Małgorzata. “Rola nauczania teorii muzyki w procesie kształcenia muzyków we Francji w okresie kształtowania się nowoczesnego systemu szkolnictwa muzycznego.” Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego. Tradycja i perspektywy, edited by Alicja Delecka-Bury and Adam Marszałek, 2020, pp. 87–106.
Knabe, Peter-Eckhard, et al. L’aube de la modernité: 1680–1760. John Benjamins Publishing Company, 2002.
Le Cerf de La Vieville, Jean-Laurent. Comparaison de la musique italienne et de la musique françoise. Foppens, 1704.
Lu, Julia, and Alexandre Dratwicki, editors. Le Concours du prix de Rome de musique (1803–1968). Symétrie, 2011.
Pierre, Constant. Le Conservatoire national de musique et de déclamation. Documents historiques et administratifs recueillis ou reconstitués par Constant Pierre. Imprimerie Nationale, 1900. Vols. 1–2.
Reicha, Antoin. Cours de composition musicale ou traité complet et raisoné d’harmonie pratique. Gambaro, 1818.
Rousseau, Jean-Baptiste. Oeuvres diverses du Sieur R. Heuberger, 1712.
Rousseau, Jean-Baptiste. Cantates. Texte établi, annoté et présenté par Teresa di Scanno. Fasana di Schena/Nizet, 1984.
Sablayrolles, Jean-François. Les néologismes. Créer des mots nouveaux aujourd’hui. Garnier, 2017.
Tunley, David. The eighteenth-century French cantata. Dobson, 1974.
Voltaire. Vie de Jean-Baptiste Rousseau. Chez Etienne Ledet & compagnie, 1738.
Copyright (c) 2021 Roczniki Humanistyczne
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.