The Development of an EFL Test for the Youngster Project in Poland
Abstrakt
Tworzenie testu z języka angielskiego dla uczestników programu Youngster w Polsce
Artykuł opisuje proces tworzenia testu z języka angielskiego jako obcego, przeprowadzanego za pośrednictwem internetu, przeznaczonego dla uczestników programu Youngster w Polsce. Program powstał z myślą o zapewnieniu bezpłatnej nauki języka angielskiego dla nastoletnich uczniów zamieszkujących tereny wiejskie. Jednym z wymogów programu jest zagwarantowanie skutecznych metod i instrumentów oceniania, regularnie wykorzystywanych przez nauczycieli na trzech różnych etapach nauki – na początku roku szkolnego, na końcu pierwszego semestru i na końcu roku szkolnego. Celem badania opisanego w niniejszym artykule było opracowanie testu, który mógłby pełnić nie tylko funkcje plasujące, ale także służyć skutecznej ocenie postępów uczniów biorących udział w programie. Artykuł omawia procedury związane z testowaniem próbnym, wykonanym w celu przeprowadzenia analizy jakości poszczególnych zadań, i koncentruje się przede wszystkim na tworzeniu zadań typu wybór wielokrotny.
Bibliografia
Allan, Alastair. “Development and Validation of a Scale to Measure Test-Wiseness in Efl/Esl Reading Test-Takers.” Language Testing, vol. 9, no. 2, 1992, pp. 101–22.
Attali, Yigal, and Tamar Fraenkel. “The Point-Biserial as a Discrimination Index for Distractors in Multiple-Choice Items: Deficiencies in Usage and an Alternative.” Journal of Educational Measurement, vol. 37, no. 1, 2000, pp. 77–86.
Brown, James Dean, and Thom Hudson. Criterion-Referenced Language Testing. Cambridge University Press, 2002.
Coombe, Christine, Keith Folse, and Nancy Hubley. A Practical Guide to Assessing English Language Learners. University of Michigan Press, 2007.
Davison, Mark L., Gina Biancarosa, Sarah E. Carlson, Ben Seipel, and Bowen Liu. “Preliminary Findings on the Computer-Administered Multiple-Choice Online Causal Comprehension Assessment, a Diagnostic Reading Comprehension Test.” Assessment for Effective Intervention, vol. 43, no. 3, 2018, pp. 169-81.
Ebel, Robert L. “Procedures for the Analysis of Classroom Tests.” Educational and Psychological Measurement, vol. 14, 1954, pp. 352–64.
Farhady, Hossein. “Principles of Language Assessment.” The Cambridge Guide to Second Language Assessment, edited by Christine Coombe, Peter Davidson, Barry O’Sullivan, Stephen Stoynoff, Cambridge University Press, 2012, pp. 37-46.
Field, Andy. Discovering Statistics Using Spss. 3rd ed, Sage Publications Ltd, 2009.
Frizelle, Pauline, Clodagh O’Neill, and Dorothy V.M. Bishop. “Assessing Understanding of Relative Clauses: A Comparison of Multiple-Choice Comprehension Versus Sentence Repetition.” Journal of Child Language, vol. 44, no. 6, 2017, pp. 1435-57.
Gyllstad, Henrik, Laura Vilkaitė, and Norbert Schmitt. “Assessing Vocabulary Size through Multiple-Choice Formats: Issues with Guessing and Sampling Rates.” ITL – International Journal of Applied Linguistics, vol. 166, no. 2, 2015, pp. 278-306.
Haladyna, Thomas M. Developing and Validating Multiple-Choice Test Items. 3rd ed, Lawrence Erlbaum, 2004.
Haladyna, Thomas M., and Michael C. Rodriguez. Developing and Validating Test Items. Routledge, 2013.
Kenyon, Dorry M., and David MacGregor. “Pre-Operational Testing.” The Routledge Handbook of Language Testing, edited by Glenn Fulcher and Fred Davidson, Routledge, 2012, pp. 295-306.
Koyama, Dennis, Angela Sun, and Gary J. Ockey. “The Effects of Item Preview on Video-Based Multiple-Choice Listening Assessments.” Language Learning & Technology, vol. 20, no. 1, 2016, pp. 148-65.
Malec, Wojciech. Developing Web-Based Language Tests. Wydawnictwo KUL, 2018.
Malec, Wojciech, and Małgorzata Krzemińska-Adamek. “A Practical Comparison of Selected Methods of Evaluating Multiple-Choice Options through Classical Item Analysis.” Practical Assessment, Research, and Evaluation, vol. 25, no. 1, Art. 7, 2020, pp. 1-14.
Niemierko, Bolesław. Pomiar Wyników Kształcenia [Measurement of Learning Outcomes]. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999.
Sonbul, Suhad, and Norbert Schmitt. “Explicit and Implicit Lexical Knowledge: Acquisition of Collocations under Different Input Conditions.” Language Learning, vol. 63, no. 1, 2013, pp. 121-59.
Wright, Robert J. Educational Assessment: Tests and Measurements in the Age of Accountability. Sage Publications, Inc., 2007.
Copyright (c) 2021 Roczniki Humanistyczne
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.