The Choir Festival as an Opportunity to Develop the Music Skills of Secondary School Students
Abstrakt
Festiwal chórów jako okazja do rozwoju zdolności muzycznych uczniów szkół średnich
Aktywny udział w chórze śpiewaczym ma ogromny wpływ na młodych ludzi: nie tylko na ich rozwój muzyczny, artystyczny i estetyczny, ale także na kształtowanie ich cech charakteru. Czy jednak młodzież jest dzisiaj zainteresowana tego rodzaju działalnością, szczególnie jeśli chodzi o prezentowanie dzieł muzyki sakralnej? Czy jest to dla nich atrakcyjne nawet w czasach, które są bardziej skoncentrowane na materializmie, osiągnięciach technicznych, konsumpcjonizmie lub prezentacji indywidualności? Prezentowany artykuł zawiera odpowiedzi na te pytania, sformułowane na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej podczas II edycji festiwalu chórów licealnych Cantare Choraliter. Za pomocą kwestionariusza zbadano stosunek, jaki mają do muzyki (a szczególnie śpiewu chóralnego) członkowie chórów działających przy słowackich szkołach średnich.
Bibliografia
Balogová, Henrieta. Smernica pre vedenie záujmového vzdelávania (krúžkov) financovaných prostredníctvom vzdelávacích poukazov. 9 September 2018, cloud5.edupage.org/cloud/Smernica_pre_vedenie_zaujmoveho_vzdelavania_%28KRUZKOV%29.pdf?z%3AEvQxSmp3MbyfIbzPqN%2FNKU8CO4Rd9%2BxHDEbjZ3TY8c1nXjoE6pbqWhGrkaPJf4p6. Accessed 25 October 2020.
Mironov, Sergej, Ivona Podstavková, and Jozef Raninec. Detský spevácky zbor (teória a metodika práce). Veda, 2004.
“Mládež spieva”. www.nocka.sk/sutaze-a-prehliadky/mladez-spieva/. Accessed 21 February 2020.
Rutter, John. Politici väčšinou nerozumejú hudbe a nerozumejú dôležitosti zborového spevu. From the English original Translated by M. Takáčová. Stab.sk, www.satb.sk/index.php/2019/03/25/john-rutter-politici-vacsinou-nerozumeju-hudbe-a-nerozumeju-dolezitosti-zboroveho-spevu/. Accessed 25 October 2020.
Sedlický, Tibor, and Milan Pazúrik. K dejinám zborového spevu na Slovensku – 6. Univerzita Mateja Bela, 2003.
Copyright (c) 2020 Roczniki Humanistyczne
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.