How to Work with Creative Writing Ideas During Polish Lessons for Foreigners – Methodology Recommendation

  • Anna Roter-Bourkane Adam Mickiewicz University in Poznań
Keywords: creative writing; teaching Polish as a foreign language; creative writing during teaching Polish as a foreign language

Abstract

The article is dedicated to teaching Polish as a foreign language using elements of creative writing method. As the author has had quite rich experience in using this kind of teaching, the text is rather subjective and shares some tips on how to implement this method well and continue to use it along the course. It is also a good material before organizing additional workshops or summer course of Polish as a foreign language.

References

Dąbała J., 2004, Tajemnica i suspens. Wokół głównych problemów creative writing, Lublin.

Grant-Adamson L., 1999, Jak napisać powieść kryminalną?, przeł. M. Rusinek, Kraków.

Kleszcz M., Łączyk M., 2010, Dyspozycja do twórczości – kilka refleksji na temat nastawienia i kompetencji kreacyjnych nauczycieli, w: Między twórczością a literaturą, red. A. Gałązka, Katowice, s. 71-83.

Orzechowski J., 2005, Profilowanie treningu twórczości do specyfiki grupy uczestników, w: Trening twórczości w szkole wyższej, red. K. J. Szmidt, Łódź, s. 143-152.

Podlaski A., 2011, Mistrzologia. Jak napisać książkę, dzięki której staniesz się uznanym ekspertem?, Gliwice.

Strzelecka A., 2012, Skecze kabaretowe na lekcji języka polskiego jako obcego, w: Kultura popularna w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, red. P. Garncarek i P. Kajak, Warszawa, s. 181-187.

Szmidt K.J., 2005, „Za dużo, za szybko, za łatwo”: podstawowe błędy trenerów twórczości, w: Trening twórczości w szkole wyższej, red. K.J. Szmidt, Łódź, s. 99-100.

Winiarski J., Rawska J., 2015, Po bandzie, czyli jak napisać potencjalny bestseller, Warszawa.

Witerska K., 2005, Drama edukacyjna w szkole wyższej, w: Trening twórczości w szkole wyższej, red. K. J. Szmidt, Łódź, s. 163-182.

Zawada A., 2011, Praca czy natchnienie?, w: Jak zostać pisarzem? Pierwszy polski podręcznik dla autorów, red. A. Zawada, Wrocław, s. 9-23.

Zioło-Pużuk K., 2014, Drama i muzyka na lekcji języka polskiego jako obcego – pomoc w przełamywaniu lęku komunikacyjnego i rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych, w: Sukcesy, problemy i wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego, red. A. Mielczarek, A. Roter-Bourkane, M. Zduniak-Wiktorowicz, Poznań, s. 217-224.

Published
2019-10-24
Section
Articles