Czy można zdefiniować „dobro” klienta psychologa?
Abstract
W tekście polemiki z Katarzyną Sikorą zwrócono uwagę na potrzebę dopracowania terminu odnoszącego się do osoby/osób, z którymi pracuje psycholog; nieadekwatne i mylące jest sprowadzenie wszystkich do pojęcia „odbiorców”. W części rozważań „dobra klienta” przedstawiono stanowisko, iż właściwym przedmiotem debaty psychologów powinny być te wartości zawodu psychologa, które faktycznie pozwalają realizować „dobro klienta”. Brak możliwości zdefiniowania tego pojęcia oraz jego wartościujący charakter oznacza być może potrzebę rezygnacji z umieszczania go w kodeksach etycznych psychologów.
References
British Psychological Society (2006). Code of ethics and conduct. Leicester, UK: Author.
European Federation of Psychologists’ Associations (2005). Meta-Code of Ethics. Retrieved Nov 1, 2013, from www.efpa.eu/ethics/ethical-codes
Gillon, R. (1997). Etyka lekarska, problemy filozoficzne. Warsaw: PZWL.
Polish Psychological Association (1992). The code of professional ethics for the psychologist. Warsaw: PTP.
Copyright (c) 2013 Roczniki Psychologiczne
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.