Partnership of Parents and Preschool Teachers in Preparation of a Child for Undertaking School Education

Main Article Content

Anna Weissbrot-Koziarska

Abstract

One of the most crucial problems of contemporary education is partnership between parents and teachers in the process of correct child development. Defining the areas of this partnership at the preschool education stage is an important issue. Preschool has a key role in equipping a child with the knowledge and abilities necessary in the realization of school duties. It is an institution creating not only such skills as reading and writing, but also having an essential affect on mental and emotional development of the child.

Article Details

Section
Articles

References

Kwiatowska, M., Topińska, Z. (1978). Pedagogika przedszkolna. Warszawa: WSiP.
Lubowiecka, J. (2000). Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola. Warszawa: WSiP.
Łada-Grodzicka, A., Bełczewska, E., Herde, M., Kwiatkowska, E., Wasilewska, J. (2000). ABC… Program wychowania przedszkolnego XXI wieku. Warszawa: WSiP.
Machnik, I. (2010). Dojrzałość szkolna dziecka. Bliżej Przedszkola, 5, 42.
Mauersberg, S. (1980). Sejm Nauczycielski (14-17 kwietnia 1919). Rozprawy z Dziejów Oświaty, 23, 139.
Ogrodzińska, T. (2008). Jak organizować edukację przedszkolną w nowych formach: informator 2008/2009 rok przedszkolaka. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Okoń, W. (2004). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Szuman, S. (1947). Psychologia wychowawcza wieku szkolnego. Podręcznik dla nauczycieli i studentów. Kraków: Wydawca Wiedza – Zawód – Kultura.
Tadeusiewicz, G. (1997). Edukacja w Europie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Ustawa z dnia 11 marca 1932 r. o ustroju szkolnictwa (Dz.U. 32.38.389).
Weissbrot-Koziarska, A. (2005). Rodzice i nauczyciele – wędrowcy w poszukiwaniu wspólnych rozwiązań wychowawczych. W: M. Podgórny (red.), Człowiek na edukacyjnej fali. Współczesne konteksty edukacji dorosłych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.