Polish Education in the Digital Environment

Main Article Content

Aleksandra Dziak

Abstract

The article makes an attempt to discuss the problem of polish education using methods and techniques of distance learning. The author makes an effort to consider how to use these forms and methods in polish education.

Article Details

Section
Articles

References

Bednarek J., Lubina E.: Kształcenie na odległość. Podstawy dydaktyki, Warszawa 2008.
Bernacka D.: Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod kształcenia, Warszawa 2001.
Bortnowski S.: Jak uczyć poezji?, Warszawa 1998.
Bortnowski S.: Przewodnik po sztuce uczenia literatury, Warszawa 2005.
Dylak S.: Konstruktywizm jako obiecująca perspektywa kształcenia nauczycieli, [online:] http://www.cen.uni.wroc.pl/teksty/konstrukcja.pdf, [dostęp: 2013-03-09].
Juszczyk S.: Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Toruń 2002.
Kwiatkowska W.: Sztuka prowadzenia wykładów w Sieci, w: Technologie informacyjne wwarsztacie nauczyciela, red. J. Migdałek, W. Folta, Kraków 2010.
Leksykon e-nauczania, red. R. Tadeusiewicz, R. S. Choraś, R. Rudowski, Łódź 2007.
Lubina E.: Konstruktywistyczne i behawioralne aspekty kształcenia zdalnego, „e-mentor” 2005, nr 1, [online:] http://www.e-mentor.edu.pl/artykul_v2.php? numer=8&id=111, [dostęp: 2013-02-19].
Lubina E.: Zastosowanie metody projektu w edukacji na odległość, [w:] Edukacja techniczna iinformatyczna: kreowanie nowoczesnego modelu kształcenia, red. M. Kajdasz-Aouil, A.M.Michalski, E.Podoska-Filipowicz, Bydgoszcz 2005.
Meger Z.: Od behawioryzmu do konektywizmu współczesnego e-learningu, „Eduk@cja. Magazyn edukacji elektronicznej” 2012, nr 1, [online:], wyrwidab.come.uw.edu.pl/ojs/index.php/eduakcja/article/download/53/34+&hl=pl&gl=pl&pid=bl&srcid=ADGEESg8YvXtPQvuoqAG4HUSTq0LJ_aq-Oj_jNFUt0u8GoWLhMc PJ9--jxErzq7nR_pMDSRb4v3HR3PL-Gy72H4L6cY7ywjqaJ1BeixJo471vw GaPwkXEOb8lIpfh3bsfFhOUOfmH7NM&sig=AHIEtbQkzlny98VpvoO4 XZO7ELzhp2Kc3g, [dostęp: 2013-03-15].
Morbitzer J.: Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiczne, Kraków 2007.
Okoń W.: Nowy słownik pedagogiczny, wydanie dziesiąte uzupełnione ipoprawione, Warszawa 2007.
Okoń W.: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003.
Podstawa programowa z komentarzami. Tom 2. Język polski w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, [online:] http://www.men.gov.pl/images/stories/pdf/Reforma/ men_tom_2.pdf, [dostęp: 2013-03-12].
Ratalewska M., Przybyła W.: Metoda projektowa w kształceniu e-learningowym, [w:] Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela, red. J.Migdałek, W.Folta, Kraków 2010.
Stanisławska A. K.: W poszukiwaniu optymalnego modelu kształcenia przez Internet. Metody projektowania kursów zdalnych, [online:] http:// puw.pl/sites/default/files/content_files/zasob_do_pobrania/337/referat-kielce-k-stanislawskiej.pdf, [dostęp: 2013-03-12].
Stanisławska-Mischke A. K.: e-nauczanie, [w:] Kompendium e-Edukacji, [online:] http://www.czn.uj.edu.pl/kompendium/?q=node/65, [dostęp: 2013-02-27].
Szafraniec M.: WebQuest jako interaktywna metoda kształcenia uczniów idorosłych na odległość, [w:] e-polonistyka, red. A. Dziak, S.J. Żurek, Lublin 2009, s. 241-250.
Szafraniec M., Wysłuch-Kwaśny E.: Geneza, definicja iwłaściwości WebQuestu, [w:] InterEOL – Edukacja Interkulturowa OnLine. Podręcznik, Gliwice 2006.
Tadeusiewicz R.: Problemy wychowawcze wyłaniające się w związku zcoraz powszechniejszym korzystaniem z technologii informacyjnych w nauczaniu, w: Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela, red. J. Migdałek, M. Zając, Kraków 2008.
Żurek S. J.: Cyfrowe wyzwania polonistyki, [w:] e-polonistyka 2, red. A. Dziak, S.J. Żurek, Lublin 2012.