Znaczenie Public Relations w kreowaniu postaw innowacyjnych

  • Stanisław Ślusarczyk Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Słowa kluczowe: innowacyjność pracowników; „nowość” jako wartość funkcjonująca jako wartość kadry kierowniczej; twórczość i kreatywność; kultura organizacyjna; public relations

Abstrakt

Innovations appear everywhere where there is a good climate for innovative processes connected with them, that is, creativeness and enterprise. The employee as the subject of innovative actions undergoes in the organization two mutually conditioned systems of values: the outer one, i.e. the culture of the organization, and the inner one, i.e. the employee's individual system of values. Hence the employee not only realizes his own, but also somebody else's values. The basic questions in the aspect of relations between values and innovative attitudes are: which ones should appear in culture, and how they should be formed and communicated within the policy of public relations.

Bibliografia

Adrian J., Schönfeld G. (1967), Grundlage des Erfinder- und Patentsrechts anderer Staaten, Berlin.

Ferkiss V. C. (1974), The Future of Technological Civilization, New York.

Fukuyama F. (1997), Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, Warszawa–Wrocław: PWN.

Orłowski H. (1974), Poczet polskich pionierów techniki, Warszawa.

Stankiewicz J. (1991), Wstęp do socjologicznej teorii innowacji technicznych, Zielona Góra: Wyższa Szkoła Inżynierska.

Opublikowane
2020-05-12
Dział
Artykuły