Media and Political Communication

  • Monika Podkowińska Warsaw University of Life Sciences - SGGW
Keywords: political communication; media; political actors

Abstract

The article presented the significance of the media in the sphere of political communication. Currently, it is difficult to talk about the political communication, without paying attention to the role, which in the sphere if information exchange between the political actors and citizens is played by the media, especially the Internet, which has significantly changed the character of the political communication. The new media provide the citizens with the possibilities in terms of commenting and providing the immediate feedback to the senders of the political messages.

References

Castells, Manuel. Siła tożsamości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.
Dobek-Ostrowska, Bogusława. Komunikowanie polityczne i publiczne Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.
Filipiak, Marian. Homo communicans. Wprowadzenie do teorii masowego komunikowania. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2004.
Hordecki, Bartosz and Dorota Piontek. “Journalists and Politicians in Television Interviews after Elections: A Redefinition of Roles?” Central European Journal of Communication 7(2014).
Jeziński, Marek. “Po co politykom nowe media? O politycznym istnieniu w wirtualnej przestrzeni.” Nowe Media 2(2011).
Kampka, Agnieszka. Debata publiczna. Warszawa: Oficyna Naukowa, 2014.
Kudra, Barbara. “O komunikacji społecznej.” In Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane, edited by Barbara Kudra and Elwira Olejniczak, 9-24. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014.
Leszczuk-Fiedziukiewicz, Anna. “Internet jako narzędzie kreowania wizerunku polityka.” Nowe Media 2(2011).
McNair, Brian. An Introduction to Political Communications. New York: Routledge, 2011.
Mikołajewski, Krystyna. “Komunikowanie polityczne w kontekście zmian technologicznych i społecznych współczesnego świata”. In Komunikacja społeczna – tendencje, problemy, wyzwania, edited by Monika Podkowińska, 9-30. Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2014.
Parnes, Jakub. “Internet Media as the Digital Public Sphere: Possibilities and Problems.” Central European Journal of Communication 1(16) (2016).
Płudowski, Tomasz. Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014.
Przybysz, Łukasz. Komunikowanie polityczne 2.0. Analiza amerykańskiej i polskiej kampanii prezydenckiej. Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2013.
Stefanowicz, Karolina. “Portale społecznościowe jako narzędzie wpływu politycznego”. Nowe Media 2(2011).
Szkudlarek-Śmiechowicz Ewa. “Komunikowanie polityczne.” In Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane, edited by Barbara Kudra and Elwira Olejniczak, 25-48. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014.
Winiarska-Brodowska, Małgorzata. “Political Communication in the EU: Civic Potential of New Media (Case Study: Poland).” Central European Journal of Communication 1(16) (2016).
Winiarska-Brodowska, Małgorzata. Europa Obywateli? Proces komunikowania politycznego w Unii Europejskiej. Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, 2014.
Published
2020-04-29
Section
Articles