Life Long Learning in the Third Age in Australia: A Snapshot
Abstrakt
Obraz kształcenia ustawicznego w uniwersytetach trzeciego wieku w Australii
Niniejszy artykuł opisuje kontekst demograficzny starzenia się społeczeństwa w Australii, reakcję rządu na problem starzenia się społeczeństwa oraz dostępne możliwości w zakresie pozytywnego podejścia do procesu starzenia się i kształcenia ustawicznego. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się rozwój tzw. ruchu Uniwersytetu Trzeciego Wieku (U3A) w Australii oraz szeroki zakres wolontariatu osób starszych.
Bibliografia
Howe B., Lewin G., Compton E.R., Third Report on the Economic Potential of Senior Australians Final Report: Turning Grey Into Gold, Commonwealth of Australia 2011.
Swindell R. et al, Universities of The Third Age in Australia and New Zealand 2008: Capitalising on the Cognitive Resources of Older Volunteers, „Aust Journal On Ageing”, 2008, V. 30, № 4, p. 200.
Valenzuela M., Maintain Your Brain, Sydney: ABC Books 2011.
Copyright (c) 2017 Roczniki Nauk Społecznych
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.