Media and Political Communication

  • Monika Podkowińska Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Słowa kluczowe: komunikacja polityczna; media; aktorzy polityczni

Abstrakt

Media i komunikacja polityczna

Artykuł prezentuje znaczenie mediów w sferze komunikacji politycznej. Obecnie jednak trudno mówić o komunikacji politycznej, nie zwracając uwagi na rolę, jaką w sferze wymiany informacji między aktorami politycznymi a obywatelami odgrywają media, zwłaszcza Internet, który znacząco zmienił charakter komunikacji politycznej. Nowe media zapewniają obywatelom możliwości w zakresie komentowania i dostarczania natychmiastowych informacji zwrotnych do nadawców przekazów politycznych.

Bibliografia

Castells, Manuel. Siła tożsamości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.
Dobek-Ostrowska, Bogusława. Komunikowanie polityczne i publiczne Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.
Filipiak, Marian. Homo communicans. Wprowadzenie do teorii masowego komunikowania. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2004.
Hordecki, Bartosz and Dorota Piontek. “Journalists and Politicians in Television Interviews after Elections: A Redefinition of Roles?” Central European Journal of Communication 7(2014).
Jeziński, Marek. “Po co politykom nowe media? O politycznym istnieniu w wirtualnej przestrzeni.” Nowe Media 2(2011).
Kampka, Agnieszka. Debata publiczna. Warszawa: Oficyna Naukowa, 2014.
Kudra, Barbara. “O komunikacji społecznej.” In Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane, edited by Barbara Kudra and Elwira Olejniczak, 9-24. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014.
Leszczuk-Fiedziukiewicz, Anna. “Internet jako narzędzie kreowania wizerunku polityka.” Nowe Media 2(2011).
McNair, Brian. An Introduction to Political Communications. New York: Routledge, 2011.
Mikołajewski, Krystyna. “Komunikowanie polityczne w kontekście zmian technologicznych i społecznych współczesnego świata”. In Komunikacja społeczna – tendencje, problemy, wyzwania, edited by Monika Podkowińska, 9-30. Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2014.
Parnes, Jakub. “Internet Media as the Digital Public Sphere: Possibilities and Problems.” Central European Journal of Communication 1(16) (2016).
Płudowski, Tomasz. Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014.
Przybysz, Łukasz. Komunikowanie polityczne 2.0. Analiza amerykańskiej i polskiej kampanii prezydenckiej. Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2013.
Stefanowicz, Karolina. “Portale społecznościowe jako narzędzie wpływu politycznego”. Nowe Media 2(2011).
Szkudlarek-Śmiechowicz Ewa. “Komunikowanie polityczne.” In Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane, edited by Barbara Kudra and Elwira Olejniczak, 25-48. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014.
Winiarska-Brodowska, Małgorzata. “Political Communication in the EU: Civic Potential of New Media (Case Study: Poland).” Central European Journal of Communication 1(16) (2016).
Winiarska-Brodowska, Małgorzata. Europa Obywateli? Proces komunikowania politycznego w Unii Europejskiej. Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, 2014.
Opublikowane
2020-04-29
Dział
Artykuły