Pozyskanie lojalności klienta ważnym elementem działalności marketingowej firmy

  • Agnieszka Stolarska Katolicki Uniwersytet Lubelski
Słowa kluczowe: konsument; marketing; lojalność; program lojalnościowy

Abstrakt

I would like to present some major factors that impact the success and profitability of loyalty programmes. At the end I present three examples for successfully programmes.

Loyalty programmes have become extremely popular. Successful loyalty programmes should take the high ground, and offer a differentiated proposition. The most important success factor for a loyalty programme is the reward must connect the consumer to the brand and motivate the consumer to earn the reward in the first place. Loyalty programmes are known for some of their more obvious effects – such as increasing spend, and better retention – but they can also achieve a number of other things that impact the company's business strategy, operational efficiency, human resources policy, and more.

Bibliografia

Analiza rynku, red. H. Mruk, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2003.

Budzyński W., Reklama techniki skutecznej perswazji, Warszawa: POLTEXT 2004.

Czupryna K., Skuteczny Marketing Bezpośredni, Kraków: IFCPRESS 2004.

Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Poznań: Media Rodzina 1998.

Goławska M., Masowa indywidualizacja, „Marketing i Rynek” 1999, nr 3.

Hague P., Hague N., Morgan C. A., Badania rynkowe w praktyce, Gliwice: Wydawnictwo HELION 2005.

Karaś B., Biały kruk czy tłum gołębi, „MpK-T” 2004, nr 54.

Karaś B., Lojalność bez transakcji, „MpK-T” 2004, nr 43.

Knecht Z., Zarządzanie i planowanie marketingowe, Warszawa: Wydawnictwo CHBECK 2005.

Payne A., Marketing usług, Warszawa: PWE 1997.

Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, Warszawa: PWE 2001.

Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Kraków: Instytut Marketingu 2004.

Thomas M. J., Podręcznik marketingu, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1998.

Tkaczyk J., Skuteczna sprzedaż. Poradnik działu handlowego i marketingu, Warszawa: CHBECK 2004.

Węcel K., Lojalność klientów, „Gazeta IT” 2005, nr 9 (39).

Opublikowane
2020-05-12
Dział
Artykuły