Strategie kreowania u klientów potrzeb nabywania produktów fonograficznych
Abstrakt
The results of empirical research being presented in this article, allowed authors to display new dimension of market strategies in the area of the recording and entertainment industry. We described two types of models within market behavior and strategies of recording companies concerning final end buyers. The former model makes explicit reference to the area of final end buyers’ needs fulfillment and establishes market counterbalance of demand. The latter model appears opposite to the first one. It refers to different methods and techniques in the scope of persuasion, applied by mentioned companies, determining in the end buying behaviors of customers.
Bibliografia
A. Jordan-Szymańska, Percepcja muzyki, w: Wybrane zagadnienia z psychologii muzyki, red. M. Manturzewska, K. Kotarska, Warszawa: WSiP 1990, s. 129 – cyt. za: P. Gałuszka, Marketing w branży muzycznej: definicja produktu. „Marketing i Rynek” 2004, nr 12.
P. Gałuszka, Marketing w branży muzycznej: definicja produktu. „Marketing i Rynek” 2004, nr 12, s. 31
A. Maslow, W stronę psychologii istnienia, Poznań: Rebis 2004
M. Grzesiowski, Strategie marketingowe, w: Strategie marketingowe, red. R. Krupski, Wrocław: Leopoldinum 1998, s. 141
P. Tarka, Strategie kreowania rynku w przedsiębiorstwach fonograficznych, Wrocław: AE 2006.
D. Buckley, R.E.M. – An Alternative Biography, London: Virgin Books Ltd. 2003, s. 196-197.
Copyright (c) 2008 Roczniki Nauk Społecznych
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.