Conduites de l’enseignant et métadiscours didactique dans une classe de langue étrangère

  • Sebastian Piotrowski Faculty of Humanities, Catholic University of Lublin
Keywords: metadiscourse; evaluation; production in foreign language; strategies

Abstract

[Abstrakt tylko w j. polskim / Abstract only in Polish]

Nauczanie i metadyskurs dydaktyczny na lekcji języka obcego

Artykuł opiera się na korpusie (nagrania audio) zebranym w klasie języka obcego na poziomie szkoły średniej. Poprzez analizę metadyskursu dydaktycznego opisuje on podstawowe zadania (generowanie wypowiedzi w języku obcym ze strony uczniów, wyjaśnianie nieznanych elementów języka obcego, ewaluacja), jakie podejmuje nauczyciel w procesie nauczania języka obcego w środowisku instytucjonalnym.

References

Bange P. (1992) : A propos de la communication et de l’apprentissage de L2 (notamment dans ses formes institutionnelles), in : « Aquisition et Interaction en Langue Etrangère » 1992 nr 1 s. 53-85.

Besse H. & Porquier R. (1991) : Grammaires et didactique des langues, Paris : Crédif-Hatier.

Bogaards P. (1991) : Aptitude et affectivité dans l’apprentissage des langues étrangères, Paris : Crédif-Hatier.

Cicurel F. (1993) : Marques et traces de la position de l’autre dans les discours d’enseignement des langues, in : « Les Carnets de Cediscor » 2, pp. 93-104.

Dabène L. (1984) : Pour une taxinomie des opérations métacommunicatives en classe de langue étrangère, in : « Etudes de Linguistique Appliquée » 55, pp. 40-45.

Dabène L. et al. (1990) : Variations et rituels en classe de langue. Paris : Crédif-Hatier 1990.

Piotrowski S. (1997) : Le bilinguisme en classe de langue in : « Roczniki Humanistyczne » 45, z. 5, pp. 51-75.

Sinclair A. & Coulthard R. M. (1975) : Towards an analysis of discourse. Oxford : Oxford University Press.

Published
2019-09-04
Section
Articles