Czy możliwe jest doskonalenie w diagnostyce psychologicznej bez określonego kontekstu praktyki psychologicznej?
Abstrakt
Polemika z autorami tekstu o potrzebie systemowego rozwiązania kwestii ustawicznego kształcenia w obszarze diagnozy koncentruje się na problemach związanych z doskonaleniem w określonym obszarze praktyki psychologicznej. Autorzy sformułowali szereg pytań, na które nie sposób odpowiedzieć w krótkim tekście polemicznym. Skoncentrowano się więc na elementach niezbędnych w każdym szkoleniu oraz na kilku uwagach dotyczących procesu certyfikacji kompetencji diagnostycznych.
Bibliografia
Filipiak, M., Tarnowska, M., Zalewski, B., & Paluchowski, W. J. (2015). O systemie kształcenia ustawicznego psychologów diagnostów w Polsce. Roczniki Psychologiczne, 18(2), 157-169.
Stemplewska-Żakowicz, K. (2009) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Copyright (c) 2015 Roczniki Psychologiczne
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.