Organizacja ustawicznego rozwoju zawodowego

  • Ype H. Poortinga Tilburg University, Netherlands School of Humanities
Słowa kluczowe: diagnoza; ustawiczny rozwój zawodowy; Europejska Federacja Towarzystw Psychologicznych (EFPA); Europejski Certyfikat Psychologa (EuroPsy)

Abstrakt

Niniejszy komentarz wyraża pogląd w pełni zgodny z zawartą w artykule dyskusyjnym tezą o potrzebie ustawicznego rozwoju zawodowego (CPD). Autor odnotowuje potencjalną rozbieżność pomiędzy komentowanym artykułem a regulacjami dotyczącymi Europejskiego Certyfikatu Psychologa (EuroPsy) oraz porusza kilka innych kwestii.

Bibliografia

EFPA. Europejska Federacja Towarzystw Psychologicznych (2013a). EuroPsy: European Certificate in Psychology. Bruksela: EFPA.
EFPA. Europejska Federacja Towarzystw Psychologicznych (2013b). EFPA Review model for the description and evaluation of psychological and educational tests. Version 4.2.6. Bruksela: EFPA.
Evers, A. (2012). The internationalization of test reviewing: Trends, differences, and results. International Journal of Testing, 12, 136-156.
Filipiak, M., Tarnowska, M., Zalewski, B. i Paluchowski, W. J. (2015). O systemie kształcenia ustawicznego psychologów diagnostów w Polsce. Roczniki Psychologiczne, 18(2), 157-169.
Lunt, I., Peiro, J. M., Poortinga, Y. H. i Roe, R. (2014). EuroPsy: Standards and quality in education for psychologists. Berno: Hogrefe Verlag.
Opublikowane
2019-04-05
Dział
Dyskusja