Thinking more broadly about assessment (and diagnosticians)
Abstrakt
Commenting on the paper by Filipiak et al., we especially suggest a wider definition of the category of diagnosticians than the authors have proposed. We do not fully contest the correct proposal of continuing education in the field of assessment, but we wonder how to organize such education so that it caters not just for psychology graduates but also for other specialists who deal with assessment on an everyday professional basis – such as educators, sociologists, psychiatrists, and therapists.
Bibliografia
Karwowski, M. (red.) (2009). Identyfikacja potencjału twórczego. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Karwowski, M. (2014). Creative mindset: Measurement, correlates, consequences. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 8, 62-70.
Karwowski, M. i Dziedziewicz, D. (2012). Test Umiejętności na Starcie Szkolnym. Podręcznik. Warszawa: Wydawnictwo IBE.
Niemierko, B. (2009). Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Pokropek, A. (red.) (2015). Modele cech ukrytych w psychologii, socjologii i badaniach edukacyjnych. Teoria i zastosowania. Warszawa: IBE.
Copyright (c) 2015 Roczniki Psychologiczne
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.