Myślmy o diagnozie (i diagnostach) szerzej
Abstract
Komentując tekst M. Filipiak i współautorów, postulujemy zwłaszcza szersze, niż zostało to uczynione, zdefiniowanie grupy diagnostów. Nie kontestując w pełni słusznego postulatu całożyciowego kształcenia w obszarze diagnozy, zastanawiamy się, jak organizować takie kształcenie, aby mogli być nim objęci nie tylko absolwenci studiów psychologicznych, lecz także inni specjaliści zajmujący się w swojej codziennej pracy diagnozą – między innymi pedagodzy, socjologowie, psychiatrzy oraz terapeuci.
References
Karwowski, M. (red.) (2009). Identyfikacja potencjału twórczego. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Karwowski, M. (2014). Creative mindset: Measurement, correlates, consequences. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 8, 62-70.
Karwowski, M. i Dziedziewicz, D. (2012). Test Umiejętności na Starcie Szkolnym. Podręcznik. Warszawa: Wydawnictwo IBE.
Niemierko, B. (2009). Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Pokropek, A. (red.) (2015). Modele cech ukrytych w psychologii, socjologii i badaniach edukacyjnych. Teoria i zastosowania. Warszawa: IBE.
Copyright (c) 2015 Roczniki Psychologiczne
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.