Metody jakościowe, metody ilościowe: hamletowski dylemat czy różnorodność do wyboru?
References
Atkinson, J. W. (red.) (1958). Motives in fantasy, action and society: A method of assessment and study. Princeton, NJ: Van Nostrand.
Cervone, D., Caldwell, T. L., Fiori, M., Orom, H., Shadel, W. G, Kassel, J. D., Artistico, D. (2008). What underlies appraisals? Experimentally testing a Knowledge-and-Appraisal Model of Personality Architecture among smokers contemplating high-risk situations. Journal of Personality, 76, 4, 929-967.
Corbin, J., Strauss, A. (1990). Grounded theory method: Procedures, canons, and evaluative criteria.
Qualitative Sociology, 13, 3-21.
Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (1998). Introducion: Entering the field of qualitatitive research. W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Collecting and interpreting qualitative materials (s. 1-34). London: Sage Publications.
Feyerabend, P. K. (1979). Jak być dobrym empirystą? Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Garb, H. N., Wood, J. M., Lillenfeld, S. O., Nezworski, M. T. (2002). Effective use of projective techniques in clinical practice: Data help with selection and interpretation. Professional Psychology: Research and Practice, 33, 454-463.
Greenwald, A., Banaji, M. R. (1995). Utajone poznanie społeczne: postawy, wartościowanie siebie i stereotypy. Przegląd Psychologiczny, 38, 1-2, 11-63.
Guba, E. G., Lincoln, Y. S. (1998). Competing paradigms in qualitative research. W: N. K Denzin, Y. S. Lincoln (red.), The landscape of qualitative research (s. 195-220). London: Sage Publications.
Iwata, B. A., Pace, G. M., Dorsey, M. F., Zarcone, J. R., Vollmer, T. R., Smith, R. G., Rodgers, T. A., Lerman, D. C., Shore, B. A., Mazaleski, L. J., Goh, H. L., Cowdery, G. E., Kalsher, M. J., McCosh, K. C., Willis, K. D. (1994). The function of self-injurious behavior: An experimental-epidemiological analysis. Journal of Applied Behavior Analysis, 27, 215-240.
Jost, J. T., Kruglanski, A. W. (2003). The estrangement of social constructionism and experimental social psychology: History of the rift and prospects for reconciliation. Personality and Social Psychology Review, 6, 3, 168-188.
Kofta, M., Doliński, D. (2000). Poznawcze podejście do osobowości. W: J. Strelau (red.), Psychologia (t. 2, s. 561-600). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Lincoln, Y. S., Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
Lorenz, K. (1977). Odwrotna strona zwierciadła. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
McClelland, D. C. (1985). How motives, skills, and values determine what people do. American Psychologist, 40, 812-825.
McClelland, D. C., Koestner, R., Weinberger, J. (1989). How do self-attributed and implicit motives differ? Psychological Review, 96, 690-702.
Ostaszewski, P., Bąbel, P. (red.) (2008). Współczesna psychologia behawioralna. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Paszkiewicz, E. (1983). Struktura teorii psychologicznych. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Popper, K. R. (20022). Logika odkrycia naukowego (tłum. z języka angielskiego U. Niklas). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Rice, M. E., Harris, G. T., Cormier, C. A., Lang, C., Coleman, G., Smith Krans, T. (2004). An evidence-based approach to planning services for forensic psychiatric patients. Issues in Forensic Psychology, 5, 13-49.
Stemplewska-Żakowicz, K. (2004). O rzeczach widywanych na obrazkach i opowiadanych o nich historiach. TATjako metoda badawcza i diagnostyczna. Warszawa: Academica.
Stemplewska-Żakowicz, K. (2005a). O różnorodności form wywiadu oraz prób jej uporządkowania. W: K. Stemplewska-Żakowicz, K. Krejtz (red.), Wywiad psychologiczny. T. 1: Wywiad jako postępowanie badawcze (s. 17-30). Warszawa: Pracownia Testów PTP.
Stemplewska-Żakowicz, K. (2005b). Metoda wywiadu w psychologii. W: K. Stemplewska-Żakowicz, K. Krejtz (red.), Wywiad psychologiczny. T. 1: Wywiad jako postępowanie badawcze (s. 31-89). Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.
Stemplewska-Żakowicz, K. (2008). Obiektywność i inne metodologiczne cnoty z perspektywy postmodernistycznej wrażliwości badawczej. W: B. de Barbaro, B. Janusz, K. Gdowska (red.), Narracja. Teoria i praktyka (s. 75-103). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Stemplewska-Żakowicz, K., Paluchowski, J. W. (2008). Podstawy diagnozy psychologicznej. W: J. Strelau, D. Doliński (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 2, s. 23-94). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Cervone, D., Caldwell, T. L., Fiori, M., Orom, H., Shadel, W. G, Kassel, J. D., Artistico, D. (2008). What underlies appraisals? Experimentally testing a Knowledge-and-Appraisal Model of Personality Architecture among smokers contemplating high-risk situations. Journal of Personality, 76, 4, 929-967.
Corbin, J., Strauss, A. (1990). Grounded theory method: Procedures, canons, and evaluative criteria.
Qualitative Sociology, 13, 3-21.
Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (1998). Introducion: Entering the field of qualitatitive research. W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Collecting and interpreting qualitative materials (s. 1-34). London: Sage Publications.
Feyerabend, P. K. (1979). Jak być dobrym empirystą? Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Garb, H. N., Wood, J. M., Lillenfeld, S. O., Nezworski, M. T. (2002). Effective use of projective techniques in clinical practice: Data help with selection and interpretation. Professional Psychology: Research and Practice, 33, 454-463.
Greenwald, A., Banaji, M. R. (1995). Utajone poznanie społeczne: postawy, wartościowanie siebie i stereotypy. Przegląd Psychologiczny, 38, 1-2, 11-63.
Guba, E. G., Lincoln, Y. S. (1998). Competing paradigms in qualitative research. W: N. K Denzin, Y. S. Lincoln (red.), The landscape of qualitative research (s. 195-220). London: Sage Publications.
Iwata, B. A., Pace, G. M., Dorsey, M. F., Zarcone, J. R., Vollmer, T. R., Smith, R. G., Rodgers, T. A., Lerman, D. C., Shore, B. A., Mazaleski, L. J., Goh, H. L., Cowdery, G. E., Kalsher, M. J., McCosh, K. C., Willis, K. D. (1994). The function of self-injurious behavior: An experimental-epidemiological analysis. Journal of Applied Behavior Analysis, 27, 215-240.
Jost, J. T., Kruglanski, A. W. (2003). The estrangement of social constructionism and experimental social psychology: History of the rift and prospects for reconciliation. Personality and Social Psychology Review, 6, 3, 168-188.
Kofta, M., Doliński, D. (2000). Poznawcze podejście do osobowości. W: J. Strelau (red.), Psychologia (t. 2, s. 561-600). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Lincoln, Y. S., Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
Lorenz, K. (1977). Odwrotna strona zwierciadła. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
McClelland, D. C. (1985). How motives, skills, and values determine what people do. American Psychologist, 40, 812-825.
McClelland, D. C., Koestner, R., Weinberger, J. (1989). How do self-attributed and implicit motives differ? Psychological Review, 96, 690-702.
Ostaszewski, P., Bąbel, P. (red.) (2008). Współczesna psychologia behawioralna. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Paszkiewicz, E. (1983). Struktura teorii psychologicznych. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Popper, K. R. (20022). Logika odkrycia naukowego (tłum. z języka angielskiego U. Niklas). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Rice, M. E., Harris, G. T., Cormier, C. A., Lang, C., Coleman, G., Smith Krans, T. (2004). An evidence-based approach to planning services for forensic psychiatric patients. Issues in Forensic Psychology, 5, 13-49.
Stemplewska-Żakowicz, K. (2004). O rzeczach widywanych na obrazkach i opowiadanych o nich historiach. TATjako metoda badawcza i diagnostyczna. Warszawa: Academica.
Stemplewska-Żakowicz, K. (2005a). O różnorodności form wywiadu oraz prób jej uporządkowania. W: K. Stemplewska-Żakowicz, K. Krejtz (red.), Wywiad psychologiczny. T. 1: Wywiad jako postępowanie badawcze (s. 17-30). Warszawa: Pracownia Testów PTP.
Stemplewska-Żakowicz, K. (2005b). Metoda wywiadu w psychologii. W: K. Stemplewska-Żakowicz, K. Krejtz (red.), Wywiad psychologiczny. T. 1: Wywiad jako postępowanie badawcze (s. 31-89). Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.
Stemplewska-Żakowicz, K. (2008). Obiektywność i inne metodologiczne cnoty z perspektywy postmodernistycznej wrażliwości badawczej. W: B. de Barbaro, B. Janusz, K. Gdowska (red.), Narracja. Teoria i praktyka (s. 75-103). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Stemplewska-Żakowicz, K., Paluchowski, J. W. (2008). Podstawy diagnozy psychologicznej. W: J. Strelau, D. Doliński (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 2, s. 23-94). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Published
2019-03-29
Issue
Section
Discussion
Copyright (c) 2010 Roczniki Psychologiczne
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.