Czy możliwe jest doskonalenie w diagnostyce psychologicznej bez określonego kontekstu praktyki psychologicznej?

  • Małgorzata Toeplitz-Winiewska Faculty of Psychology, University of Warsaw
Keywords: praktyka psychologiczna; kompetencje diagnostyczne; certyfikowanie

Abstract

Polemika z autorami tekstu o potrzebie systemowego rozwiązania kwestii ustawicznego kształcenia w obszarze diagnozy koncentruje się na problemach związanych z doskonaleniem w określonym obszarze praktyki psychologicznej. Autorzy sformułowali szereg pytań, na które nie sposób odpowiedzieć w krótkim tekście polemicznym. Skoncentrowano się więc na elementach niezbędnych w każdym szkoleniu oraz na kilku uwagach dotyczących procesu certyfikacji kompetencji diagnostycznych.

References

Certyfikaty i Rekomendacje PTP. Zaczerpnięte 30 września 2014. Strona internetowa: http://www.ptp.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=62
Filipiak, M., Tarnowska, M., Zalewski, B., & Paluchowski, W. J. (2015). O systemie kształcenia ustawicznego psychologów diagnostów w Polsce. Roczniki Psychologiczne, 18(2), 157-169.
Stemplewska-Żakowicz, K. (2009) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Published
2019-04-05
Section
Discussion