Social media – new and future-oriented from of political communication during electiom – as implemented in India

  • Izabela Podobas Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Słowa kluczowe: Indie; komunikacja polityczna; wybory; media społecznościowe; Indyjska Partia Ludowa

Abstrakt

Social media – nowa i przyszłościowa forma komunikacji politycznej podczas wyborów – implementacja indyjska

Internet, a wraz z nim social media stają się podstawowym środkiem komunikacji we wszystkich sferach ludzkiej działalności, także politycznej. To właśnie Twitter, Facebook, YouTub zapewniają nowe sposoby pobudzania zaangażowania obywateli w życiu politycznym, tworzą nową formę dialogu politycznego i są odzwierciedleniem demokracji uczestniczącej. W aktywności politycznej stają się ważnym narzędziem informowania, rekrutowania zwolenników, organizowania działań i zdobywania władzy. W artykule skoncentrowano się na kampanii wyborczej narodowo-konserwatywnej Indyjskiej Partii Ludowej (Bharatiya Janata Party – BJP), która swoje zwycięstwo w wyborach parlamantarnych w 2014 r. zawdzięcza wykorzystaniu na szeroką skalę social media. Celem BJP stał się interaktywny dialog z obywatelami i włączenie ich w działania wyborcze, a także szerzenie świadomości politycznej i zachęcenie młodych wyborców do tego, aby poszli zagłosować.

Bibliografia

Amerykańska polityka zdominowana przez Twittera, artticle from: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/amerykanska-polityka-zdominowana-przez-twittera

Barefoot D., Znajomi na wagę złota, Warsaw: Polskie Wydawnictwa Profesjonalne 2014.

Bonikowska M., Indie: krajobraz po wyborach. Inspiracje dla Europy, “Raporty i analizy – Centrum Stosunków Międzynarodowych”, No. 2, [6]/2014.

Boyd D.M., Ellison N.B., Social Network sites: Definition, history, and scholarship, “Journal of Computer-Mediated Communication” 2007.

Coleman S., Shane P.M. (eds.), Connecting democracy: Online consultation and the flow of political communication, Cambridge: MIT Press 2011.

Election commission of india, No. 491/SM/2013/ Communication Dated: 25th October, 2013, New Delhi, see: http://eci.nic.in/eci_main1/current/SocialMedia_CI25102013.pdf.

Election Manifesto 2014, see: www.bjp.org. BJP. 7 April 2014.

Foot K.A., Schneider S.M., Web Campaigning, Cambridge: The MIT Press 2006.

Foth M., Forlano L., Satchell C., Gibbs M. (eds.), From social butterfly to engaged citizen: Urban informatics, social media, ubiquitous computing, and mobile technology to support citizen engagement, Cambridge: MIT Press 2011.

Fuchs C., Boersma K., Albrechtslund A., Sandoval M. (eds.), Internet and surveillance: The challenges of Web 2.0 and social media, New York: Routledge 2011.

Gajdka K., Nie tylko w krzywym zwierciadle. Samorządowcy w portalach joemonster.org i YouTube.com, [in:] M. Jeziński (ed.), Nowe media i polityka. Internet, demokracja, kampanie wyborcze, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2009.

Gajowniczek T., Polskie blogi jako forma dyskursu politycznego – próba analizy zjawiska, [in:] M. Jeziński (ed.), Nowe media i polityka. Internet, demokracja, kampanie wyborcze, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2009.

Gumkowska A., Maryl M., Blog to…. blog. Blogi oczyma blogerów. Raport z badania jakościowego zrealizowanego przez Instytut Badań Literackich PAN i Gazeta.pl, Warsaw: Agora S.A. 2013.

Gupta A., The role of social media in 2014 Lok Sabha elections, artticle from: http://ibnlive.in.com/news/the-role-of-social-media-in-2014-lok-sabha-elections/460803-3.html

Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Warsaw: Difin 2007.

Korus J., Jak głosuje największa demokracja świata? “Newsweek Indie” 3-04-2014, artticle from: http://swiat.newsweek.pl/wybory-w-indiach-jak-glosuje-najwieksza-demokracja-swiata-newsweek-pl,artykuly,283203,1.html

Loader B. D., Mercea D. (eds.), Social media and democracy: Innovations in participatory politics, New York: Routledge 2012.

Meet Vikas Pandey, the man who led BJP’s social media campaign, First Post. 2014-05-20. Archived from the original on 20 May 2014.

Miller M., YouTube For Business: Online Video Marketing for Any Business, “Que” 2008.

Narendra Modi set appointed as Chairaman of BJP's Central Election Campaign Committee, [in:] “The Economic Times” from 9 June 2013.

Pahwa N., On The Social Media Guidelines From The Election Commission Of India, October 26, 2013, artticle from: http://www.medianama.com/2013/10/223-election-commission-social-media-india/Political Marketing for BJP, Published in: News&Politics, artticle from: http://www.slideshare.net/alokpratap/political-marketing-for-bjp

Sandeep D., How BJP's online campaign proved vital for success, [in:] “Business Today (India Today)” from 20 May 2014.

Sardesai R., 2014. The Election That Changed India, Penguin Random House 2014.

Social Media Played Big Role in India’s Election, artticle from http://www.voanews.com/content/social-media-emerges-as-a-key-tool-in-indias-election/1931238.html Voice of America, Idrees Ali

Trzeciak S., Marketing polityczny w Internecie, Warsaw: Wydawnictwo Muza 2010.

Twitter rekordowo popularny w Polsce, ale mało atrakcyjny dla reklamodawców, artticle from: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-rekordowo-popularny-w-polsce-ale-malo-atrakcyjny-dla-reklamodawcow.

Zając J., Batorski D. (eds.), Kampania w sieci. Analiza wyborów samorządowych 2010 roku, Warsaw: Instytut Spraw Publicznych 2011.

Opublikowane
2020-05-14
Dział
Artykuły